• Fragaria

Katt + hund = vänner?

Ni som har både katt och hund, hur lång tid tog det innan de blev vänner?

• Svar på tråden Katt + hund = vänner?
  • angelcry

tog kanske en vecka fast lite längre tid för ena katten.

Amor vincit omnia
  • södertälje

Det tog ca 2 veckor för mina älsklingar att bli dom bästa osklijaktiga vännerna dom är i dag.Kissen fräste och morrade och hunden gick runt runt och pep och gnällde.Höllt på bli galen,men nu tvättar dom varandra och leker.

• Smilie

Åh vilken bra tråd. Har just fått hem vår hund på 4 år. Har en katt innan hur skall jag göra för att de skall få träffas på avslappnat sätt. Än så länge så har de vart separerade?
    *råd

• pyretina

För oss tog de drygt 2 timmar så busade dom.. Idag(1 år senare) så kan dom lätt sova bredvid varann i soffan...

Keiron 24/4-07
  • alvaereva

mina blev vänner på en gång!
    vi släppte bara ihop dem, katten gav hunden en smäll på käften för att visa att den bestämde och sen var det bra med det. dom var bästisar hela livet tills katten dog. då låg hunden och skrek på hallmattan i två veckor för han saknade katten så mycket. hjärtskärande att se!

• Smilie

Men den här lilla donnan gör tendenser på att springar efter katten.
    Tänk om hon kniper den?... åh jag kanske e fjantig

• Misstiq

Vi har tre katter och en vovve, vi var osäkra på om de skulle funka för en av våra kissar e väldigt skygg (inte mot oss men mot alla andra) men kvällen efter att vi fick hem våran vovve (på prov) så va han fram o nosade på henne när hon sov och sen dess så har de funkat jätte bra!!

• Fragaria

Nu kan de vistas i samma rum och katterna kan gå förbi valpen en halvmeter ifrån om hon är lugn. Finns det något hopp tror ni? Att de blir vänner alltså, inte bara accepterar varann.

• Zimlis

Måste bara berätta om katten Amanda o Goldentiken Lina mina sötnosar som jag hade när jag va yngre.. Ja jisses.
    Hunden Lina tyckte alla katter var pest med stort P..
    Amanda tyckte hundar var roliga o Lina va bara världens bästa enligt henne.
    Så Amanda bestämde sej för att bli kompis med "katthataren" Lina

Amanda gick kring benen på Lina i närmare 2 månader innan Lina gick med på att ho fick kura ihop sej jämte henne.

Att Amanda blev bästis med Lina är jag helt övertygad om, men om Lina va bästis med Amanda NJA

• Halvblod

Det tog lång tid...3-4månader.

• Fragaria

Nu har den ena katten sagt ifrån och jagat valpen och lappat till henne några gånger. Det är "ledarkatten" här och han verkar rätt nöjd nu. Ordningen återställd. Hoppas de kan fortsätta i samma takt.

• maskrosen77

dom blev bästa kompisar med en gång.. Har en bild i mitt galleri på ena katten med hundvalpen.

• Zenobia

Våra katter är lite udda, så när vi tog hem hunden vi hade då. Så flöt allt bara på. Men hunden var inte valp och mina missar ganska gamla.
    Så katterna bara acepterade att det fanns en hund hemma.

Men riktigt vänner så dom busade med varandra vart dom inte. Bill vart dock lite mer vänskap med hunden efter ett tag. Men gillade inte att Carro kom frma och dansade (trampade med tassarna och ville leka)

• yin yang

Idag har vi fått hem en ny medlem, en 2 årig hankatt. Han är självklart rädd för hunden då han inte är van, men har inte fräst eller så mot hunden än. Han har låtit hunden nosa på honom, dock är vår hund alldeles för på och ivrig så han kommer nog få sig en smäll så småningom. Det får ta sin tid att vänja dem mot varann.

• Fanny87

det tog inet så lång tid kanske max en vecka, fast när vi tog hem Klara så höll vi katterna inne de tre först dagarna, så dom skulle vanja sig vid varandra och "våga" komma in igen..

Svar på tråden Katt + hund = vänner?