• Nellies matte

Fler som nyss plussat och är oroliga?

Plussade nyss, är i v.4 och är jättenojjig över att allt ska gå fel. Har bruna flytningar idag, väldigt väldigt lite men dock så finns dom där.
    Fler som upplever detta?

• Svar på tråden Fler som nyss plussat och är oroliga?
  • Helloween

Hej, ett stort grattis till ditt plus. Ta det lugnt så hoppas jag att allt kommer att gå vägen. Kram

• maja 81

Hej nellie!
    jag har också precis plussat genom IVF-behandling. hade mycket mensvärk dagarna innan plusset och har nu fortfarande tillfälliga hugg i livmodertrakten, känns inge kul och hoppas innerligt att det inte är ngn fara.
    läste att man kan ha både bruna flytningar och Blödningar utan att det är ngn fara för fostret. men för din skull så tycker jag att du ska boka in ett tidigt VUL för att få det bekräftat. vi ska på VUL den 30/5 för att se att hjärtat kommit igång :)
    kram

• Linmin

hej!
    Är också väldigt orolig att nåt ska gå fel. Är själv i v 5. Känner inte att jag kan njuta som jag egentligen borde. Skönt att höra att man inte är ensam...

Kram

• LillaDrake

Ja visst är det konstigt. Först är man orolig för att man inte är nedreglerad, sen för att man inte har några fina ägg, sen för att de inte ska ha blivit befruktade och sen för att det inte ska ha fastnat och hela tiden tror man att man ska bli lugn bara man fått sitt pluss.

Så blir det tvärt om man blir skitnojig  att man ska förlora det lilla pyret. Och man vill ju bara vara glad och lycklig!!! Det är nog bara att acceptera att man är lite extra nojig när man genomgått en behandling för man är så medveten om varje steg man gör. Det är ju skillnad om man inte ens funderat på det och två veckor efter man gått över tiden kommer på att man kanske borde ha fått sin mens.

Jag är nu i v 12 och har hunnit noja mig för det tidiga vul man gör i v 7 och för att inte passera denna veckan som nu är. Så man fortsätter att vara lite orolig hit och dit.
    Har i alla fall bestämt mig från när jag va i din v att försöka tänka att jag är gravid tills motsatsen har bevisats och det tänker jag njuta av!

Så lycka till och njut av känslan du är gravid tjejen!!!Glad

• pia81

Vi är absolut fler som känner som du. Själv plussade jag i måndags efter en nervös väntan efter ET. Är just nu i vecka 5 och VÄLDIGT orolig.
    Jag hade bruna flytningar förra veckan i 3 dagar, det var nog istället för mensen som kanske skulle ha kommit då!? Nåväl, det var ju ingen fara iallafall.
    Lycka till

• pia81

Jag såg nu att inlägget var ifrån i lördags. Hur har det gått?

• JGumsa

Jag har också nyligen plussat och varit orolig sedan dess...Blev inte bättre när jag fick bruna flytningar igår som fortfarande är kvar idag... Har ni hört att det inte är någon fara bara det är brunt och att man inte har ont i magen??Eller?

• r78ks

tänkte bara berätta att jag hade bruna flytningar efter FET dagen innan testdag (testade +). Dessa kom och gick i ca tre veckors tid och det är väldigt vanligt. Nu ska jag ha barn om 6 dagar!!

Försök att njuta - ni väntar barn, inte missfall. Glöm aldrig det.

• zara81

Hej. Jag är i V 10 och har hade bruna flytningar fram till vecka v7 ungefär. Min BM sa att det är helt normalt och att vissa har det hela graviditeten. Jag blödde oxå nästan varje dag, vilket jag trodde var tecken på ett kommande MF ( har varit så innan nämligen) men även det är normalt sa hon. Håller tummarna för dig att allt sak gå bra.Hör gärna av dig om hur det går.

• JGumsa

Tack för svaren! Ni har lugnat mig lite! Oron kommer nog tyvärr alltid finnas där, men att höra att fler har/haft det och att det är normalt enligt många känns tryggare...Nu håller jag tummarna att det går bra för mig och min sambo också!Tack igen...

Svar på tråden Fler som nyss plussat och är oroliga?