• Mamma till 2 barn

Någon med erfarenhet av både Teutonia Timmy ovh EM Scooter?!

Blir knäpp snart!!! Köpte en Teutonia Timmy-07a i mars. Det är en toppenvagn är jättenöjd med den. MEN så var vi på Babyproffsen idag och skulle titta på allt UTOM vagnar... men så blev det ju så att sonen provsatt en EM Scooter mest på skoj och jag blev helt frälst ju!!! Sonen satt mycket bättre i den för rygstödet var ju längre/högre och gick att ha mer upprätt än på Timmyn, och så var den mycket mjukare och gosigare på något sätt.MEN Timmyn är ju också kanonbra med fullt liggläge och bra sufflett ( på scootern kan man inte dra fram suffletten på samma sätt som på Timmyn). Men som sagt jag blev helt såld på scootern!!!! Ni som har haft båda vagnarna vilken är bäst!!!?? Är vagnarna så pass likvärdiga att det är en smaksak eller? Jag vet inte vilken vagn jag vill ha nu ju!!!

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av både Teutonia Timmy ovh EM Scooter?!
  • Jenny N

Jag har haft båda två och var mest nöjd med timmyn, dels det fulla liggläget, sen gillar jag varukorgen och hjulen bättre på timmyn också, ett stort + med emmaljunga är alla snygga tyger, där är tyvärr teutonia timmyn rätt tråkig tycker jag.

Skulle jag köpa en av dessa vagnar idag så hade det blivit en timmy.

• Mamma till 2 barn

Jenny N: Men är inte sittcomforten bättre på Scootern? Timmyn verkar ju så "hård" om man jämförde med scootern? Tack för ditt svar förresten!

• Jenny N

Så upplevde inte jag det, det är dock ett par år sedan jag hade vagnarna så det kan ha förändrats, köpte min scooter precis när den lanserades och det var så mycket problem med den, suffletten gick sönder, vagnen var skev, gick inte att fälla ihop ordentligt, men ofta är det ju så med en ny modell, detta bör dom ju ha rättat till nu. Gillar du scootern bättre så sälj timmyn och köp den istället

• ellisa

Jag har haft en timmy-06 men bytte till en emmaljunga scooter och ångrar inte bytet

Svar på tråden Någon med erfarenhet av både Teutonia Timmy ovh EM Scooter?!