• Anonym (rörelse)

När kände du fjärilar/rörelse i magen när du väntade nr.2?

När kände du första rörelserna eller fjärilarna i magen när du väntade nr.2?
    Kände du som fjärilar redan innan du visste att du var gravid?

• Svar på tråden När kände du fjärilar/rörelse i magen när du väntade nr.2?
  • tsunami

Jag kände rörelser i vecka 16 med "tvåan".

• FridaE

I vecka 14 ungefär... men första i vecka 15 så jag har alltid känt tidigt.

• Anonym (rörelse)

ingen som har hänt som bubblor eller fjärilar i magen innan du fått plus?

• Anonym (maja)

Hur menar du, ts? Såvida man inte är mycket, mycket längre gången än man tror, KAN man inte känna rörelser innan man har fått plus. Gränsen för hur tidigt man kan känna rörelser bör gå ungefär vid vecka 13-14.

Eller menar du gaser i magen?

• Anonym (rörelse)

det bubblar till ibland i magen typ och jag är BIM+3 idag

• Anonym (maja)

Aha, jag förstår. Det enda som skulle kunna förklara att det är ett foster du känner, är att du har gått så långt i graviditeten att du faktiskt ÄR väldigt långt gången! De allra flesta förstföderskor känner inte fosterrörelser förrän i v 18-20!!! Som omföderska kan man känna tidigare, men så mycket tidigare än v 13-14 tror jag inte är möjligt, ens med de bästa förutsättningar. Jag tänker på storleken hos fostret. Om du inte kan tänka dig att du är så långt gången, skulle jag tro att det antingen handlar om nervryckningar eller gas i magen. Om du verkligen ligger på BIM+3, är din "bebis" inte alls många mm lång, och kan INTE på några villkor vara anledning till det du känner i magen. Däremot kan man bli lite "stökig" i magen, och både få förstoppning eller bli lös i magen. Så det kan tänkas att bubblorna isf skulle bero på gaser.

Har du testat, så att du vet att du är gravid?

• Anonym

Kände första sprattelrörelserna i v.13 (fjärilsfladdret)med mitt andra barn.

• Anonym (rörelse)

ingen mens ännu,ska se hur det blir veckan. ska till min BM då.
    Hoppas på en till nu...

• Anonym (rörelse)

ingen mens så imorgon blir det nog ett test....

• Anonym (maja)

Kan du ha räknat fel, tror du? Med tanke på det där bubblet i magen? Eller är det kanske gaserna som bubblar?

• Anonym (maja)

Nu är jag så nyfiken på hur det har gått för ts, skulle inte du testa igår??? Berätta...hur gick det?

• Anonym (rörelse)

jag fick ett starkt plus, ett mitt i mellan, ett svagt och dagen efter (igår) neg.
    så imorgon har jag fått en tid hos BM kl 10 så efter det vet vi.
    men ingen mens o mensvärken är kvar.
    Kissar hela tiden!

• Anonym (rörelse)

Hos bm blev det neg. men hon sa att jag skulle komma tillbaka nästa vecka eftersom hon tyckte det var konstigt att jag hade fått plus hemma. Hon sa att man kan få falskt neg..
    så vi får vänta o se. menvärk har jag men ingen mens...

• Anonym (maja)

Jag var i vecka 18, när jag SÄKERT visste att det var barnet jag kände. Alla sa ju att man inte kunde känna så tidigt, allrahelst inte med första, så någon vecka innan trodde jag mig känna den lilla!

Men jag har varit på andra ställen på nätet, där man på fullaste allvar menar att man känt rörelser i vecka 10 tom. Det menar jag är helt omöjligt. Fostret är alldeles för litet för att klara av att göra rörelser som vi kan uppfatta då. Förutsatt att man vet vilken vecka man är i, förstås.

• Anonym (rörelse)

Min mens kom idag. har sån fruktansvärd mensvärk nu..

• Anonym (maja)

Det var tråkigt att höra. Men du hade fått plus tidigare? Har du fått mf? Vad sa bm om att du hade fått positivt tidigare, och sedan negativt?*kram*

• Anonym (14)

Jag kände första rörelsen i v 14 ungefär, det kittlades lite. Nu är jag i v 20+6 och känner rörelser dagligen.

Svar på tråden När kände du fjärilar/rörelse i magen när du väntade nr.2?