• miasiv

hjälp! Köttfärs

Jag har ingen aning om vad vi ska äta idag. Jag har färs framme, finns oxå potatis, nån som har något bra recept?

• Svar på tråden hjälp! Köttfärs
  • jomenvisst

mousakka? (ursäkta stavning) :)

• miasiv

har du något bra recpet på det? Det e juganska gott

• Agneta

Köttfärsgratäng - mums! Gör en vanlig köttfärssås och varva med potatis i en form. Voila! En god gratäng. Gott att strö lite ost över i slutet tillagningen. Man kan piffa k-såsen med vad man tycker är gott - jag brukar ta oliver och grovrivna morötter.

• Emeliee

Jag brukar varva köttfärssås och potatisskivor (råa) i en form, krydda och sen hälla över matlagningsgrädde och in i ugnen sisådär 40 minuter på ca 200 grader.

♥ Milton ♥ 061205
  • Dino78

Stek lök, färs, champinjoner och färs och hälli en burk krossade tomater. Låt sen potatisen koka i såsen (i bitar!) så blir det vrålgott.

DIF i själ och hjärta
  • Millimina

Köttfärslimpa. Finns recept i Vår Kokbok, heter Köttfärslimoa, allt på ett fat. Man gör köttfärslimpan som vanligt men täcker med bacon. Klyftar potatis och gul lök. Gärna paprika, kanske tomater och lägger runt om. Fantastiskt saftigt blir det för att baconet isolerar limpan. Enkelt och snabbt också. Kan tyvärr inte ta fram receptet nu, men det är säkert många som har Vår Kokbok om man frågar.

• lata kocken Johanna

köttfärslimpa med ädelost, tapenade, pesto eller fetaost är underbart gott

Svar på tråden hjälp! Köttfärs