• Charline82

Lämna tillbaka "rea"-barnvagn!

Är det någon som vet om man kan lämna tillbaka en barnvagn köpt i en barn-butik? Det är så här att jag och min sambo köpte nog "fel" vagn igår. Vi kom i efterhand på att den nog är mer avsedd som sittvagn men blir då klart som en enkel liggvagn genom att fälla ner ryggstödet helt och lägga i en mjuklift. Men detta blir nog inte samma sak som en vanlig liggvagn eller kombi/duo-vagn eller vad nu alla vagnar heter. Sen upptäckte vi att det är ingen "fjädring" och inget vändbart handtag på den. Den kostade 1895 kr. inkl. mjuklift. Jag är orolig för att det inte ska gå att lämna tillbaka den nu, med tanke på att det var typ rea på den eller extrapris. Jag vet när man köper kläder på rea så är det inget "ångerköp" på dem. Undrar hur det är med barnvagnar. Vi fick endast kvitto på köpet...inte nåt papper om ångerköp eller bytesrätt men kvittot gäller dock som garanti i ett år. Visst, jag får ju ringa och fråga om vi kan lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka men det är jobbigt när man inte vet om det går att lämna tillbka den. Barnaffären öppnar inte förrän kl. 10 imorgon, jobbigt att vänta.

• Svar på tråden Lämna tillbaka "rea"-barnvagn!
  • skrattigtjej

om det inte går att lämna tebax den sälj den på blocket elle fråga runt... sätt upp lappar... sälj den för samma pris som ni köpte den för.. så kanske det är någon annan som kan göra ett kap oxså?

lycka till

Emmy
  • G P

Du får nog vänta till dom öppnar. Är ju omöjligt att svara på vilken policy din affär har sas.

När det gäller öppet köp och liknande så är det inget en affär är skyldig att erbjuda, vare sig det gäller ordinarie varor eller varor på rea.

• Lundby87

Vrf inte ringa och fråga?

• Charline82

Jo, jag ska ringa och fråga men det är otåligt att vänta tills imorgon då de inte öppnar förrän kl. 10 på fm. Jag bara tänkte om det var nån här på Fl som visste nåt... Jag befarar att det säkert är så att den inte går att lämna tillbaka. Sånt ska man nog ta reda på innan vilken policy butiken har när det gäller bytesrätt och ångerrätt...

Svar på tråden Lämna tillbaka "rea"-barnvagn!