Inlägg från: Anonym (sårskorpan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sårskorpan)

Psoriasis i underlivet!

Hej
    Vet precis hur du har det.

Jag fick pso i underlivet för ett par år sedan och blev behandlad med två olika salvor, kenacutan och pevisone. Har även testat Bucky (mjukröntgen) med bra resultat.
    Du måste få remiss till Hud för att kunna få bättre hjälp, nu ska jag inte säga att de är bättre än nån annan läkare.

Efter att jag fick barn så har psoriasisen blossat upp på hela kroppen, naglar, ben, armar, hårbotten, ryggen, ansikte you name it. Lagom kul!

Min läkare som jag har på hud är världens sämsta. Har nu provat 6 olika salvor, 3 mjukgörande, solning på hud och bucky igen, senast fick jag nån antibiotika som ska göra ansiktet bra. Vi får väl se.

Känns som dom lovar bot och bättring men inget händerSkrikandes jag blir så less på detta.

I sommar blir det långbyxor och långärmat, hoppas på en skitsommar. Som jag ser ut kan man knappt visa sig ute.

SårskorpanFlört

• Anonym (sårskorpan)

Har oxå testat daivobet. Var lite bättre i två veckor, sen var jag sårig igen. Beror nog på hur utbredd psoriasisen är.

• Anonym (sårskorpan)

Hej
    Har inte testat den salvan men om den inte är så stark så kör den tills du ska till doktorn. Tänk på att sluta gradvis med den om det är kortison i den.
    Annars kan du väl ringa vårdcentralen eller fråga på apoteket.

Svar på tråden Psoriasis i underlivet!