• maddebert

kontonummer på swedbank

Jag skulle föra över pengar från mitt konto i Swedbank till ett annat konto i swedbank men får bara felmeddelande. Hur många siffror ska kontonumret vara egentligen?

• Svar på tråden kontonummer på swedbank
  • Rauur

15 om ja inte räknat fel? inkl clearingnr.

• Rauur

0000-0 000 000 000-0, sådär ser mitt ut fast med andra siffror då :P
    Hoppas de var nå till hjälp.

• Elli47

Du har väl femsiffrigt clearingnummer? För när man överför till annat konto i samma bank (Swedbank) så är det viktigt att det är fem siffror i clearingnumret... Annars finns det ju olika längd på själva kontonumret, mitt t ex är 9-siffrigt.

• mammiz77

Jag har 5 siffror i clearingnr och 10 siffror i kontonr
    alltså 15 siffror totalt.

• Carrrie

xxxx-x xx xxx xxx-x
    Mitt är det 14 siffror i.
    5 st i clear
    8 st kontonr
    1 st kontroll

• abnocto

Mitt är det 13 siffror i, så det kan nog variera.
    xxxx-x x xxx xxx-x

• tjenixen

mitt har oxå totalt 13 siffror så det där varierar ju och är ingen norm hur många siffror det ska vara.

• Urpan

Det varierar som du ser. Men ska du föra över så ska man skriva in 15 siffror. Är numret kortare så lägger du till nollor mellan cleringnr o kontonummer

• lurv

urpan: Det behöver inte vara 15 siffror sambon har bara 13 och det går alldeles utmärkt att föra över pengar till honom utan några extra nollor.

TS: Har du fått rätt kontonummer?

• Urpan

lurv: Det brukar bero på från vilken bank man ska föra över i från. Jag har Swedbank o där funkar det som det ska men maken har NORDEA o där måste vi lägga till nollor

• lurv

urpan: Vi har bägge Swedbankskonton precis som TS och ska man överföra inom Swedbank så räcker det med kontonumret utan extra nollor.

• Urpan

Förlåt...missade att hon skulle föra över från Swedbank. Läste bara till Swedbank!

Jaja...men nu vet ni iaf att det kan krångla från Nordea. En erfarenhet rikare...=)

• EmA

när man få felmedddelande så kan man hålla pilen ovanpå det och få en utförligare beskrivning av vad som är fel, har du provat det?

Mamma till Tindra 070112
Svar på tråden kontonummer på swedbank