Inlägg från: Biodlaren |Visa alla inlägg
  • Biodlaren

Öl...

En Öl som jag gillar är Chimay blue, ett belgiskt öl med en alkoholstyrka på runt 9%. Den är god att sitta och smutta på som en god whisky.

Pappa till Michael, Joachim och Johanna gift med signaturen syrra.
  • Biodlaren

En öl som funkar ganska bra som måltidsdryck eller bara som en törstsläckare är Sarek.

• Biodlaren

När vi grillade med frugans syskon helgen som var, så fick jag smaka på ett öl som var kanon gott. Det hette Ines&Gunn och lagras på ekfat i 70 dagar innan det tappas på flaska, sedan används tunnorna till att lagra whisky i. Ölen har en len och fin smak med en liten eftersmak av honung och en fin beska.

• Biodlaren

Fick precis reda på att whiskyn som lagras på samma tunna som ölen heter Grant`s Ale Cask.

• Biodlaren

Köpte av ren nyfikenhet Falcon BBQ Lager och det var ett riktigt bottennapp. Duger i bästa fall som måltidsdryck men knappast till något mer. Smakar som utspätt diskvatten, inte gott.

• Biodlaren

Det belgiska ölet Leffe är en favorit, riktigt god.

• Biodlaren

Sitter just nu och dricker en Brouchech, god med en fin beska.

• Biodlaren

Ikväll är det norrlands guld som gäller, en fin törstsläckare när det är kvavt i luften.

• Biodlaren

Min svåger kom hem från skåne igår och hade varit över till tyskland och köpt "lite" öl. Så han ringde och frågade om jag ville ha två plattor Carlsberg sort guld. "Svårt val" eller hur. Skrattande

Svar på tråden Öl...