• tintin2

kan alla med gallbesvär äta äggvitan?

PÅ BB sa dom att man kan äta äggvita om man har gallbesvär.
    dom serverade omelett men jag vågade ändå inte prova ifall jag skulle bli dålig av den.

men i quorn är det ju äggvita och därför vill jag veta om alla med gallbesvär kan äta äggvita?

• Svar på tråden kan alla med gallbesvär äta äggvitan?
  • mamma2002
    GladHalloj!

Jag har oxå besvär med gallan och de sa till mig att jag skulle hoppa gulan men kunde äta vitan!

Vad det nu skulle vara bra för?? hihih

Då kan jag ju lika väl hoppa hela ägget!!  Ibland undrar man, de är väl lika bra att skippa ägg till frukosten helt eller?Hemlis
  • tintin2

ja fast det vore ju trevligt om man kunde äta t.ex. omelett eller quorn eller annat med äggvita bara, men jag vågar inte prova då ja inte vet då ja blir super dålig om det är fel :O)

fler som vet om man vågar?

• Jordgubbsflickan

Jag kan INTE åta vitan...blir jättesjuk

• Hallonröd

Jag fick ett anfall förra året, mitt första. Efteråt så vågade jag knappt äta nåt...nu äter jag allt igen...men rätt som det är får jag väl ett anfall igen kanske Fundersam

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • tintin2

åh men att dom törs ge äggvitan på BB trots att en del blir sjuk. då är det kanske lika bra att inte prova äta äggvitan då.

någon som vet hur det är med glass? visst är det ägg i glass? är det äggvitan bara eller hela ägget?

Svar på tråden kan alla med gallbesvär äta äggvitan?