• Jolie

Äcklig smak i munnen??

Hallå. Är i v.8 och mår illa...och har hela tiden (inte medans jag äter) en liksom dålig smak i munnen som får mig att må ännu mer illa. Det är inte som dålig andedräkt, bara liksom känns äckligt. Fler??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-08 10:41:34:
    Det var verkligen många som oxå smakar äckel i munnen! Skönt att inte va ensam. Jag har ingen metallsmak, utan bara äckel. Typ som om man inte borstat tänderna. Blir torr o konstig i munnen när jag borstat tänderna...ja ja. Bara att hänga i!

• Svar på tråden Äcklig smak i munnen??
  • Elvan

Har aldrig haft det när jag har varit gravid, men jag vet att det är vanligt med metallsmak i munnen.
    Hoppas att du slipper det snart

• Myrna

Har hört att man kan ha en kopparsmak i munnen i början av graviditeten. Hade det inte själv men vet andra som hade det.

• Sabrina

Hehe.. så hade jag ända till nyss.. är i v 11 nu.. Sa de till andra.. att jag mår illa av mig själv till o med.. Ingen fatta någonting Men nu har jag inte kännt så på en vecka..

• Nilam84

usch jag lider med dig är i v.10 nu.. har precis samma.. sån där klibbig sötaktig smak.. det är så man vill kräkas utav bara den.. kan rekomendera citronvatten det har hjälp på mig!

• Dimisi

Jag är i vecka 12 och har fortfarande samma problem!!! Jag borstar tänderna fyra, fem gånger per dag. Det hjälper en stund. Att suga på halstabletter hjälper oxå lite. Och att äta! Jag äter nästan hela tiden. Så fort jag ätit färdigt börjar den äckliga smaken komma smygande...

• annne

Jag förstår nog vad du menar också. Jag kände så en dag tidigt (jag tror det var innan jag visste själv att jag var gravid). Förstod inte vad det var. Hjälpte inte med att jag borstade tänderna eller tuggade tuggummi. Det liksom kom från halsen. Skitäckligt! Men som tur var hade jag det bara under en dag..

• Therese76

Jag hade också en konstig metallsmak i munnen i början av graviditeten. Nu är jag i vecka 11. Jag kommer ihåg att köttfärsåsen smakade väldigt konstigt....metallsmak...gillade inte maten men det gick över ganska snart.

• Angie83

Jag hade så till v 14 ungefär, samtidigt som illamåendet slutade vara som värst. Riktigt äcklig smak i munnen, inte någon metallsmak som många säger att man kan få, utan bara något väldigt äckligt. För mig hjälpte det lite med att äta färsk citron.. Och dricka mjölk...
    Lider med dig, kommer ihåg hur jobbigt det va, men du ska se att det går över! =)
    Är i v40 nu!

• Viran75

Jag känner oxå av att jag har en äcklig smak i munnen. Är i vecka 10....
    Jag har liksom lust att borsta tänderna ständigt för att jag tror att det luktar illa. Men sambon säger att jag inte har dålig andedräkt...
    Mår illa en massa, det gör jag oxå! Har dem senaste två veckorna inte kunnat få i mig varm mat... Ganska jobbigt!!!
    Lycka till i fortsättningen!

• Nanouk

Ja med och jag är i v7. Mår jätteilla och smakar äckel i mun. Min sambo skulle pussa mig imorse och jag bara kände att jag måste stinka. Nu har jag borstat tänderna och käkat tuggummi mm men den är fortfarande kvar.... Dessutom smakar all mat mycket mer än vad den brukar, det är som att alla smaklökar är på högsta volym..

• Cineline

Jag har också den där hemska smaken i munnen hela tiden utom när jag äter. Förra graviditeten hade jag det ända tills förlossningen. Blir tokig om det ska sitta i lika länge den här gången!!!

• IdaEng

Jag har haft äckelsmak i munnen länge, känns som att maninte har borstat tänderna typ. Ofrächt, jag vill hela tiden ha tuggummi eller en tandborste till hands. Jag är i v 9.

Svar på tråden Äcklig smak i munnen??