Inlägg från: lillasving |Visa alla inlägg
  • lillasving

CRP värde på 175"rätt långt"

hej hopp! Har inte varit med om samma sak men jobbar inom vården...
    Man kan få högt CRP av infektion DRP är ett mätvärde på proteiner som bildas i kroppen vid infektion.
    Efter 8 timmar feter insjuknandet börjar CRP att stiga...Alltså kan man fastställa att pojken eran varit sjuk ett några dagar...
    Men nu med Antibiotika så ska ju infektionen ge med sig...

Vet inet om du blev nå klokare...kanske hade du redan koll på detta

Men lycka till! Hoppas att pojken eran snart blir frisk!

• lillasving

Det bör gå ner en till två dagar efter insatt behandlning! CRPt alltså. Febern brukar då oxå avta. Vanligt är att det tar ca tre dagr.
    HJärninneinflammation brukar ge tydliga symtom. Ljusskygghet och nackstelhet är jättet vanligt. Samt hög feber och kräkningar kan förekomma....samt huvudvärk.

Hål utkik efter dessa symtom. Ljuskygg heten kan du lätt se gonom att barnet inte vil öppna ögonen i ett tänt rum exempelvis...å nack stelheten brukar oxå synas samt kännas tydligt om man försöker vrida barnets nacke.

Lycka till igen och hoppas att det går över snart! Glöm inteheller att höra av dig till HC eller rådgivning om du känner dig orolig! Bättre en gång för mycket än en gång förlite!

• lillasving

Jag har själv haft ett CRP på 185 vid en vanlig halsfluss...
    Tänkte att det kan vara lugnande sen så vet jag även flera som får högt CRP vid andra infektioner.
    För HÖgt CRP får man inet bar av infektioner utan även av vanlig vävnadsskada...som hål i huden...sår....operation m.m.

Å visst kan du gå efter intution....det brukar ju vara bra tt göra det Som mamma känner man sitt barn allra bäst!

Kram till er!

• lillasving

Hej i gen, vad skönt att det verkar bli bra tillslut!
    Ja absolut kan det skilja från barn o vuxna samt från preson till person.
    När lillkillen var så dålig förstår jag din oro...

hoppas att ni alla blir friska! Krya på er!

Svar på tråden CRP värde på 175"rätt långt"