Inlägg från: Tussan05 |Visa alla inlägg
  • Tussan05

Att ta bort en leverfläck?

Jag har en leverfläck som ajg vill ta bort. Inte för att jag tror att det är någon fara just nu men det kan nog bli så småningom.

Undrar lite hur de går till väga för att ta bort en?
    Blir man nersövd eller används vanlig lokalbedövning?
    Blir det ett ärr stort som leverfläcken eller snörper de ihop det så det blir mindre?

• Svar på tråden Att ta bort en leverfläck?
  • Tussan05

Mor Jenny skrev 2007-05-07 11:09:59 följande:

Jag gjorde en hus kur!Jag tog en tråd runt en leverfläck! Så att det skulle stoppa blodtillförslen! Nu hänger den kvar på en liten grej, så snart e den borta!Jag har hellre ett ärr en den leverfläcken!
    Å det e gratis! Förutom tråden!
    Haha, ja tråd är ju inte så dyrt, men den jag har är mer utbredd och låg är utstickandes, annars hade det ju funkat bra.
  • Tussan05

Intressant att höra hur ni har upplevt det. Tänkte jag skulle ringa VC någon dag nu och höra så de får titta på den åtminstonde. Har inte haft besvär av den men igår kväll gjorde det lite ont när maken drog handen över den (den sitter på ryggen nedan skuldran).

• Tussan05
    gummisnoddas skrev 2007-05-10 19:57:37 följande:
    Jag fick en superenkel lokalbedövning. Sedan var det gjort på tio sekunder! MEN jag fick stora problem efteråt eftersom såret gick upp efter att stygnen tagits bort. Så nu har jag världens största svullna kliande ärr på axeln, istället för en leverfläck. Men men...Det var ju läkaren som villa ta bort den för att den såg suspekt ut. Så det är väl bara att gilla läget!
    Oj, tråkigt att resultatet blev så, men kanske bättre än tex hudcanser. Hoppas det blir bättre med tiden.
Svar på tråden Att ta bort en leverfläck?