• emmzan

Vad har ni på köksbänken?

Hej hopp

Håller på att renovera vårt kök och funderar nu på vad sjutton man ska ha för saker på köksbänken.
    Har ganska mycket bänkytor och jag vill ju inte att det ska se så tomt ut. Den enda som står framme just nu är perkulatorn, vad har ni på era bänkar?

• Svar på tråden Vad har ni på köksbänken?
  • allimacallimac

Jag har alldeles för mycket...
    har inte så mycket plats nu....
    Kaffekokare, en flaska med matolja,termos,en burk med slevar med mera....
    o sen en himlans massa skit som ja inte tror du vill veta... haha

Älskar mina pågar
  • dream

I mitt kök har jag kruka med växt.
    På barskivan har jag ljus.
    Det är inte lätt att komma på nåt ibland.
    Har själv nyss satt upp en fläktkåpa och vet ej vad jag ska ha bredvid den...
    Testar mig fram.
    Har du bilder på ditt kök??
    Är så kul att se tycker jag!

• Floria

Fin olivoljeflaska, knivblock kanske, fruktskål... Själv gillar jag när det inte står grejer framme.

• emmzan

Ska knäppa kort ikväll så min sambo fogat klart.

Vill inte ha en massa "plåtter" framme utan sånt som gör att det ser fint och hemtrevligt ut, fruktskål, nån krukväxt kanske....funderar även på att titta om jag hittar nått snyggt typ "brödskrin" Finns ju snygga i plåt som det står "BRÖD" på..hmmm... Vilka bekymmer man har...*fniss*

• PrinsessanCatta

Åh,fy sjutton..Just nu har jag en skål med småsaker,en rulle hundbajspåsar,mina glasögon,posten som jag nyss hämtade in,en sax,en burk med pennor,min kaffemugg,en halv karta alvedon o DAMM !
    Det ska inte se ut så där..*S*

• Marie IE B

Så lite som möjligt. På stora bänken har jag micro i ena hörnet och en fin skål i andra hörnet. På de små bänkarna i anslutning till spis och diskho har vi kaffebryggare och en keramikkruka med allehanda redskap som man vill ha lättåtkomliga.

• Dundermamman

På mina köksbänkar har jag soda streamern, kaffebryggaren, 2 flaskor olivoljor, fruktskål och 2 små värmeljushållare!

• Beatrize74

Du kan ju köpa en liten pilkorg och ställa oljan, vinägern, soyan etc. i.

Sedan kan det vara fint med några vackra olika kaffekoppar i gammaldags- eller modern stil som hänger i sina "öron", en för varje familjemedlem att dricka vatten ur.

En skål med vacker frukt?

• Angels

Ingenting när jag har välstädat. ALLT när jag inte har.

• Isaksson

Jag vill inte ha för mycket på köksbänkarna då vi inte har jättemycket yta! Du får gärna kolla i mitt galleri!

• Selmagumman

Jag har så lite som möjligt...
    En skärbräda, micro, kaffebryggare, liten stereo...
    Det kanske låter mycket, men jag har mycke bänkyta. Kika in...

• pr32

Inte mycket...bild finns i mitt galleri.

~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • mrs holiday

Ska också renovera, men nu innan renoveringen har vi perkulatorbryggare, vattenkokare, kaffeburk, en kruka med slevar odyl, en liten korg med fyra fack för olja, vinäger osv, en spagghettiburk. Oj, vad mycket prylar det blev! Men de är utspridda på olika delar av köksbänkarna, det ser inte alltför plottrigt ut, även om jag nog tänker ha det mer "rent" efter renoveringen.

Något jag definitivt vill ha är en riktigt snygg brödlåda, det saknar vi idag!

• Karpet

Micro
    Ett stort fat med grönsaker på
    Brödrost
    Brödburk
    Citruspress
    Vattenkokare
    Knivställ
    salt och peppar kvarnar
    och lutat mot kylskåpet står några skärbrädor och en bricka.

• ÄngelBängel

Massor med disk

När det är diskat och bortplockat har jag vattenkokaren på diskbänken. En gammal våg vid spisen och ett fruktfat på en avställningsyta. Min åsikt är att man inte kan ha för lite saker framme men når oftast inte dit, det ligger alltid papper och annat krafs framme

Svar på tråden Vad har ni på köksbänken?