Ont av Kopparspiral
Satte in Koppasspiral för ca 2-3 veckor sen. Nu har jag väldiga menssmärtor, och har haft det i flera dagar! Ganska jobbigt.
Nån som har någon erfarenhet av smärta när man har Kopparspiral?
Satte in Koppasspiral för ca 2-3 veckor sen. Nu har jag väldiga menssmärtor, och har haft det i flera dagar! Ganska jobbigt.
Nån som har någon erfarenhet av smärta när man har Kopparspiral?
Har hört att många har haft problem med kopparspiral, man får ju mer blödningar av den.
Jag skulle rekomendera hormonspiral som är tvärt om, mensen försvinner nästan eller helst för dem flesta och man har inte ont......jag har haft det och tyckte det var kanon, kommer nog att sätta in det igen efter ha fött mitt barn.
Din mens är kanske på G,eller så har du ägglossning(?),då kan man känna av spiralen oavsett om det är koppar eller hormon.
Jag själv har kopparspiral sen november och har inte haft några problem alls.
Läkaren,som satte in min spiral, har sagt att det kan ta några månader eller veckor för kroppen att bli van med den nya föremålet som man sätter in.
Har haft kopparspiral i 1,5 år...
Jag får ont vid ägglossning och har lite kraftigare blödningar men jag tycker att den är bra.
Jag satte oxå in min kopparspiral för 3 veckor sen och idag har jag fått kraftig mensvärk.. Anar att det nog är ÄL på gång, för jag hade ganska lång menscykel innan jag blev gravid (för ganska exakt ett år sen idag!! ), för jag tror inte mensen är på gång redan..
Har haft lite ont till och från av spiralen och tyckte även att det var lite obehagligt i början, det kändes som jag hade en tampong inne hela tiden.. Men det var nog för att jag gick och kände efter..
jag hade kopparspiral och fick skit ont, fick inte bara mer mensvärk, utan det högg till som om man fick mesverks smärta en snabbis och mycket mycket ondare, aj aj aldrig mer..