• Snurrpan

Hur länge är era 7-8 månaders vakna i sträck dagtid?

Ja..jag ställer frågan för jag tycker att min 7.5 månaders kille blir trött så fort. Han e helst bara vaken i 2 timmar sen vill han sova. Han sover allt mellan 30-90 (fast d e ovanligt) min i sträck dagtid. Sover 3 ggr/dag. Sover 12 timmar på natten med ett avbräck vid 5-6 för välling...När ska de fixa att vara vakna längre???

• Svar på tråden Hur länge är era 7-8 månaders vakna i sträck dagtid?
  • Livshlädje

På förmiddagen runt två timmar - på eftermiddagen allt från 2- 6 timmar.. Och ofta sover hon inte mer än en halvtimme i stöten. Hon blir 8 mån prick i morgon..

• Snurrpan

Tack för svar!

*puffar lite till*

• AnnikaG

Hon är vaken ca 4 timmar i stöten, ibland lite mindre och ibland lite mindre, sover 2-3 gånger om dagen ca ½-2 timmar var gång, hon blir 8 månader den 17 maj

• AL79

Alexander har sen han var 3 månader varit vaken 2 timmar och sen sovit 30 min. Sover 4 gånger om dagen och 11-12 timmar om natten.

Mamma till Alexander född 15. augusti 2006
  • Bounce

Min tjej är drygt 7 månader och hon vaknar ca 7 på morgonen. Sover sen ungefär 1-2 timmar på förmiddagen (oftast 10.30-12) och sen ca 15-16 på em. Är sen vaken tills hon somnar för natten vid åtta-tiden. Är pigg och glad emellan sovperioderna. Men hennes problem är att hon vaknar 3 ggr varje natt.....

• Teus

Min kille är 8½ månad. Han är vaken ca 2½ timme från dess han vaknar på morgonen tills förmiddagsluren. Sedan är han vaken mellan 2½ och 3 timmar innan eftermiddagsluren. Därefter är han vaken tills han lägger sig för kvällen, det blir ca 4-5 timmar.

• Strumpan

Vår dotter har aldrig gillat att sova på dagarna, om man räknar bort första veckorna.
    Sover max 1,5 timme på förmiddagen och 30 min på eftermiddagen, ibland inte alls.
    Vid sex på kvällen somnar hon sedan och sover till runt sex nästa morgon (ammar dock på natten).

Vår första dotter däremot sov lätt 2 h på förmiddagen och 2 h på eftermiddagen och var ändå trött på kvällen.
    Allt är normalt.

Så njut alla ni som har barn som sover för vaken blir de i alla fall förr eller senare.

• Snurrpan

jag undrar lite eftersom han blir så himla misnöjd så fort. Han verkar inte alls klara av att vara vaken länge. Men det e kanske normalt. Hade jag dragit ner det till två sovpass så e han så trött på kvällen att vi inte får i honom nån mat alls....Han får kanske fortsätta sova 3 ggr så länge han behöver. Eller ska mna försöka styra det sen?

• funnymummy

F var vaken 2 timmar per pass då!

• idis78

Min son är 8,5 månader. Han sover 11-12 timmar i ett sträck varje natt. På dagen är han vaken ca 1,5-2,5 timmar i sträck. Han sover oxå 3 ggr/dag. Vi har inte försökt styra hans sovtider, utan lägger honom när han är trött.

Mamma till Elliot 060909
  • Eli06

på fm är det sällan mer än 2 timmar... iallafall inte utan att han blir gnällig. på kvällen kan han vara vaken 4 timmar...han är 8 månader

• herilane

Att sova 3 gånger om dagen är inte mycket om sovpassen är så korta. Min dotter (7 mån) sover oftast totalt 2,5 timmar på dagen.

• pemi

Dottern är 7 mån och 3 veckor, är också vaken ca 2 timmar åt gången, lite längre på em/kvällen.  Sover 3 korta pass/dag på 30-45 min/gång (ofta 2 st på 30 min o ett lite längre, aldrig tre långa).

♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • Emelle

Max 7½ månad sover 2 ggr om dagen. En på fm o en på em.
    Sover inte efter 15.30 och somnar för natten mellan 19 o 20 och sover till 5.30 på morgonen...

♥Emilia ♥ Eddie ♥ Max♥
  • nerina

Min lillkille är oftast inte heller vaken längre än 2 timmar i sträck. Förutom på kvällen,då blir det längre. Han sover 3 gånger om dagen,men oftast bara en halvtimme varje gång. Sista gången brukar bli vid 15-16 tiden. Sen somnar han för natten vid 20.00.
    Han är 7,5 månad nu.

• stina72

Oftast orkar vara vaken 2,5 timma ungefär. På eftermiddagen kan han ibland hoppa över det sista sovpasset vid 16:30-tiden. Det beror på hur länge han sov passet innan.

• ModestyBlaze

Min son fyller snart 8 mån och han sover så här:

19-07
    45 min
    2 tim
    20 min

Kommer förmodligen dra ner till 2 lurar vid 9 mån. Och då tror jag att han själv kommer att ta bort den sista luren på 20 min.

Svar på tråden Hur länge är era 7-8 månaders vakna i sträck dagtid?