• Eli

Varning för IKANO-banken!!!!

Alltså: vi har ett sparande på Ikanobanken, men då jag inte hade kod för att göra vissa transaktioner var jag tvungen att ringa dem. De går inte att besöka eftersom de bara har kontor i Älmhult (och där bor jag inte). Första gången jag ringde var det "ett samtal före" i 25 minuter, sedan gav jag upp. Sedan ringde jag en halvtimme senare. Då gick det inte alls att komma fram. Jag väntade ytterligare en stund, ringde igen och satt i telefonkö med inledningsvis "fem samtal före dig" i nära 25 minuter igen innan jag fick prata med kundservice. När jag klagade och påtalade att man kanske bör vara lite mer anträffbar (och vanligt lokalt nummer också, så det kostar en del att ringa och köa också) eftersom man bara har kontor i Älmhult svarade de snorkigt att "Vi har bara kontor i Älmhult för vi är en telefon- och internetbank". Jamen det var ju det som var poängen. Är man en telefon- och internetbank ska man väl för fasen kunna ha kortare väntetider till kundservice via telefon än vad jag råkade ut för.

Så varning varning varning!!! Ni kan ha andra skäl att välja dem, men vill ni ha en vettig (läs rimlig) kundservice så bör ni välja ett annat alternativ.

Själv beslöt jag mig där på stående fot i telefon att inte beställa en ny kod utan ta mina pengar och avsluta kontot direkt.

• Svar på tråden Varning för IKANO-banken!!!!
  • Eli

De kostar väl bara lika mycket om man man har ett 0771-nummer?

Vad bra för dig att du är nöjd med banken. Kanske har du bättre tålamod än vad jag har. Jag kommer aldrig att acceptera sådana telefonköer när det finns alternativ.

Jag ska öppna konto på SBAB iställlet, de har lite högre sparränta där också.

• Eli

Ok. Det verkar som om jag hade fel på den punkten ang. vad samtalen kostar.

Men varningen gäller fortfarande!

• Eli

Nej men hallå.

Jag ringde till ett ställe med 43 personer i telefonkö före mig. Det tog också 25 minuter. Men att ringa till ett ställe med EN person före en och behöva vänta lika länge? Var alla andra på rast eller?

Iseika: hur länge fick du sitta i kö? Om man tar den snabbaste genomsnittstiden på Ikanobanken (fem före, 25 minuters väntan)som jag hade så skulle det ha motsvarat nästan 23 timmars telefonkö. Satt du så länge?

Piixelslyna: om man marknadsför sig som telefon- och internetbank så tycker jag att man ska prestera bättre faktiskt. Det ska inte behövas tre samtal och femtio minuters köande sammanlagt för att komma i kontakt med kundtjänst. Det är uselt. Därav varningen. För dem som inte har tid eller ork att utstå dålig service.

Kan också tillägga att jag även är kund hos två andra banker och några andra finansinstitut (men jag har flera konton beroende på sparränta, kortavgifter m.m. för att optimera min ekonomi). Skandiabanken har t.ex. också bara ett kontor och INTE så lång kö.

• Eli

iseika: det var faktiskt det första jag frågade om, om de hade bemanningsproblem eller om det var ovanligt hård belastning. "Nej inte alls, möjligen kan det vara lite mer för att det är måndag idag" svarade killen.

• Eli

Virriga Vera: jag håller delvis med. Men det finns ju en anständighetsgräns även för telefon- och internetbanker, eller hur? Och då är det så att min erfarenhet är att de varit betydligt sämre än flera konkurrenter.

Jag har bytt till SBAB nu som dessutom ger bättre sparränta.

Svar på tråden Varning för IKANO-banken!!!!