• Celice

Fotoalbum för 11*15 kort??

Framkallde alla bilder från förlossningen och tog dom i 11*15 i tron om att de skulle passa ens album, men icke, har letat på massor av ställen efter album som ska passa dom, men hittar inget! Hur gör ni, då tydligen den nya stl för digitalfoto är 11*15.

Vår kärlek LIAM är här!
  • Svar på tråden Fotoalbum för 11*15 kort??
  • RosFlickan

Tips: Köp ett album med tomma papperssidor, köp klisterhörn och sätt in fotona själv i albumet. Kan man sätta korten åt det hållet man vill, skriva en liten kommentar eller kanske scrappa lite om man känner för det

• Celice
    RosFlickan skrev 2007-05-07 15:24:38 följande:
    Tips: Köp ett album med tomma papperssidor, köp klisterhörn och sätt in fotona själv i albumet. Kan man sätta korten åt det hållet man vill, skriva en liten kommentar eller kanske scrappa lite om man känner för det
    Meen varför har jag inte tänkt på det... *koko* Tack, självklart ska jag göra så!
    Några bra tips på var man köper billiga fotohörn, kan ju behövas gaaanska många till mina 200 bilder...! Någon bra scrappsida man kan beställa från då?
    Vår kärlek LIAM är här!
  • Vintervit

Jag köper klisterlappar som är till foton. Ganska billigt i bokhandlar eller fotoaffärer. Jag tycker det är enklare än fotohörn och så blir de helt osynliga.

Det här sättet är trevligare på så sätt att man kan skriva bredvid fotona, vilket man inte kan om man sätter in dem i fickor... Tycker jag...

• RosFlickan

Celice skrev 2007-05-07 15:29:27 följande:

Meen varför har jag inte tänkt på det... *koko* Tack, självklart ska jag göra så!Några bra tips på var man köper billiga fotohörn, kan ju behövas gaaanska många till mina 200 bilder...! Någon bra scrappsida man kan beställa från då?
    Billiga fotohörn vet jag inte, men det finns ju att köpa på de flesta fotobutiker o.dyl.
    Ang scrappa så har jag noll koll då jag enbart scrappar på datorn än sålänge. Ska nog börja med det IRL när jag fått bebben i höst
  • mallansprallan

Jag köper album som man klistrar in korten i själv. Jag har använt fotohörn men tycker det är jobbigt och pilligt. Jag köpte en "glue-pen" istället och limmar på baksidan. Men vill man kunna ta bort korten är det ju inte så bra. När jag framkallar så framkallar jag 3-400kort så då får jag offra att jag inte kan ta ut korten mot att sitta och pilla med fotohörn. Nu kan jag ju dessutom sätta korten över varandra och klippa korten i andra former.

Här i stan finns det en affär som heter Eko (tidigare ekohallen). Vet inte om de finns i övriga Sverige. I vilket fall som helst har de massa material. Jag köpte skitsnygga stora svarta album med pärm i "läder" för typ 50kr.

• Celice
    mallansprallan skrev 2007-05-07 15:34:07 följande:
    Jag köper album som man klistrar in korten i själv. Jag har använt fotohörn men tycker det är jobbigt och pilligt. Jag köpte en "glue-pen" istället och limmar på baksidan. Men vill man kunna ta bort korten är det ju inte så bra. När jag framkallar så framkallar jag 3-400kort så då får jag offra att jag inte kan ta ut korten mot att sitta och pilla med fotohörn. Nu kan jag ju dessutom sätta korten över varandra och klippa korten i andra former.Här i stan finns det en affär som heter Eko (tidigare ekohallen). Vet inte om de finns i övriga Sverige. I vilket fall som helst har de massa material. Jag köpte skitsnygga stora svarta album med pärm i "läder" för typ 50kr.
    Ja men EKO har jag där jag med bor, ska åka dit o kolla, för de låter ju onekligen lite roligare att sätta in dom i sådana album med tomma blad...docklite jobbigare...men så fint de kan bli!
    Vår kärlek LIAM är här!
  • Celice

Har hittat nu, jääätte fina på Clas olson! 99kr med

Vår kärlek LIAM är här!
Svar på tråden Fotoalbum för 11*15 kort??