• Angiie

Rädda Humlan ?

Jag ska byta namn till den stooora humleräddaren denna sommar!! :D
    Jag fullkomligt HATAR allt som är litet och flyger (inte fåglar då, utan insekter) får panik varje gång jag ens är i närheten av en..

Ändå så har jag räddat TRE humlor i år!
    Två fastnade i en plastpåse vi har på balkongen, så jag gjorde mitt bästa för att få ut dom (utan att komma FÖR nära)
    En flög in i lägenheten och satte sig i hallen, tog ett glas och ett vykort och lyckades få ut den (under ett visst mått av panik känslor :p)

Nu kommer jag till frågan!

Hur skulle ni göra om en humla letat sig in på ett dumt ställe ?? (vilket dom gör ofta, har jag märkt!)

Jag vet, dum omröstning, men jag har lite tråkigt :D och är stolt över mitt humleräddande!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rädda Humlan ?
  • jenni82

jag brukar försöka rädda den

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • Frila2

Är mycket imponerad av dig och ditt humleräddande. Jag skulle rädda humlan om det bara var att tex öppna ett fönster eller peta lite på humlan med något. Är hysteriskt rädd för kryp, framförallt getingar och gillar inte humlor heller.

• lillasnurre

Räddar hummlan! Jag tycker att humlor är sympatiska nyttodjur! Gillar dem skarpt!

• Angiie
    Frila2 skrev 2007-05-07 15:35:01 följande:
    Är mycket imponerad av dig och ditt humleräddande. Jag skulle rädda humlan om det bara var att tex öppna ett fönster eller peta lite på humlan med något. Är hysteriskt rädd för kryp, framförallt getingar och gillar inte humlor heller.
    Jag med!! kan inte sova om det är t.ex en mygga lr en fluga inne i sovrummet :p jag sitter och skakar fortfarande, har den där panikkänslan man får i kroppen kvar typ =) Aah, jag brukar oxå försöka öppna fönster och sånt, men nu det här året har jag varit helt sjukt modig :D
  • Angiie

Jag tycker oxå att humlor är lite härligare än andra flygäckelsaker.. speciellt för att dom är så söta.. fast dom är väldigt dumma =) Och för att dom inte kan flyga men vet det inte själva :D

• Dino78

Jag räddar den. Gör samma sak även med getingar - en sån "räddade" jag idag.

DIF i själ och hjärta
  • mallansprallan

Räddar humlor och bin men dödar getingar!

• mummym

åh humlor är såååå söta skulle aldrig kunna döda en humla!!! getingar däremot kan jag knosa med hopprullade tidningar...har rätt mycket getingar utanför fönstrena så jag kommer att vifta som en galning nu när jag har lillan

Svar på tråden Rädda Humlan ?