• Angiie

Rädda Humlan ?

Jag ska byta namn till den stooora humleräddaren denna sommar!! :D
    Jag fullkomligt HATAR allt som är litet och flyger (inte fåglar då, utan insekter) får panik varje gång jag ens är i närheten av en..

Ändå så har jag räddat TRE humlor i år!
    Två fastnade i en plastpåse vi har på balkongen, så jag gjorde mitt bästa för att få ut dom (utan att komma FÖR nära)
    En flög in i lägenheten och satte sig i hallen, tog ett glas och ett vykort och lyckades få ut den (under ett visst mått av panik känslor :p)

Nu kommer jag till frågan!

Hur skulle ni göra om en humla letat sig in på ett dumt ställe ?? (vilket dom gör ofta, har jag märkt!)

Jag vet, dum omröstning, men jag har lite tråkigt :D och är stolt över mitt humleräddande!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rädda Humlan ?
  • Angiie

Jag hatar oxå getingar och bin, och mygg och annat äckligt.. men humlor har jag lite sympati för.. kanske för att dom är som gravida typ *S* stora o åbäkiga :D

• Angiie
    Z4R4H skrev 2007-05-07 15:44:03 följande:
    hålla humlan.
    men du är bara konstig. fast lite gulligt ändå :p
  • Caylinn83

Humlor är söta, jag räddar dem.

• Z4R4H
    Angiie skrev 2007-05-07 15:45:07 följande:
    men du är bara konstig. fast lite gulligt ändå :p
    hålla humlan, klappa humlan. DÖDA GETINGAR!
  • Vardagspoesi

Skulle nog dödat den om jag inte svimmat av rädsla. HATAR flygande insekter och insekter överhuvudtaget.

~ En tonåring i sina bästa dar' ~
  • mummym

jo men det är så charmigt att dom egentligen inte borde kunna flyga för att dom är för klumpiga... dom trotsar naturen lagar...det är det som är lite charmigt dom kämpar på liksom!!!

• Zimlis

Humlor är coola, givetvis räddar jag!!

Getingar får se till att hålla sej borta, för de går ett betydligt dystrare öde till mötes om de flyger in här!!

• mase

tycker humlor är för stora för att slå ihjäl, krävs mkt. så jag räddar humlan.
    en lite story:
    jag jobbar inom hemtjänst och va hos en av mina tanter en tidig morgon. när vi sitter och pratar hör vi plötsligt hur det börjar surra nåt förskräckligt. i början lät det som om grannarna borrade. så jag gick ut i vardagsrummet, där balkongdörren stod öppen, och såg till min förskräckelse världens största humla. jag ljuger inte om jag säger att den var som en blåmes. shit vad jag blev rädd. tog en tidning och lyckades få ut den till slut. usch det var en skräckupplevelse.

• Sicali

Har också smått panik inför allt som flyger förutom fåglar. Men jag har inte hjärta att döda det ändå, kan inte ens smälla flugor elelr trampa på myror heller för den delen.
    Hittade en megastor geting på vårt golv häromdagen och trots skakningar och kräk känslor lyckades jag slutligen få ut den.

• Tussetösen

klart jag hade räddat den... §

• OU812

Räddar den OCH getingar också. Släpper ut dem igen.

• Wilja

Räddar humlan, dödar inget som är större än en fästing

• Kamikazee

Jag skulle rädda humlan. Om inte annat för annars har jag två skogstokiga katter som jagar ihjäl den. Dessutom blir det så himla kletigt att ha ihjäl en stor humla - getingar och bin är en annan femma...

• MaLina

Jag räddar alla djur. Inklusive daggmaskar när det har regnat. Fantastiskt att de små "får" fortsätta sina liv på jorden ett tag till för att man tar ett par sekunder och flyttar dem till en säkrare plats.

• MaLina

Jag ljög visst kom jag på. Jag spolar ner fästingar om jag hittar någon. Farliga o blodsugande. That says it all...

Svar på tråden Rädda Humlan ?