• sheeba

Svenne kaviar!

Detta har säkert varit uppe innan men jag måste få skriva av mig.
    Hur ini h*lvete kan man döpa en kaviar till Svenne? Alltså att detta om vad man får kaolla och inte kalla vissa saker. Tex detta med negerboll och blatte, i mina ögon är batte och svenne samma sak fast motsatt till varandra.
    Hur kan det vara ok att säga Svenne men imte Blatte? Jag tycker det är dubbelmoral så det skriker om det.
    Man ska tänka på att ord kan stickasd i andras ögon men gäller det alla förutom svenskarna?

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Svar på tråden Svenne kaviar!
  • Jiie

Min morbror heter Sven men har alltid kallats för Svenne.

Varför ska vi svenskar alltid förstora upp saker så j*vla mycket?
    Jag fattar verkligen inte problemet???

Efter 2 år har äntligen Pyret flyttat in...
  • marina81

Svenne är ju ett namn också..smeknamn för Sven liksom..liksom Kalle är det för Karl..

• Made by Me

Jag håller med dig ts, men detta är dubbelmoralens land numbero uno.

• Valkyriah

japp dubbelmoral och åter dubbelmoral....

• sheeba
    Jiie skrev 2007-05-07 19:00:05 följande:
    Min morbror heter Sven men har alltid kallats för Svenne.Varför ska vi svenskar alltid förstora upp saker så j*vla mycket?Jag fattar verkligen inte problemet???
    marina81 skrev 2007-05-07 19:01:11 följande:
    Svenne är ju ett namn också..smeknamn för Sven liksom..liksom Kalle är det för Karl..
    Vist är det ett namn kanske? Men jag själv tycker detta är jäkligt då man inte får säga blatte för då klassas man som rasse.
    Så då aksnke invandrare då brusar upp så jävla mycket de med, precis som svenskar?
  • Mia83

Jag känner en man som heter Svenne och flera som heter Sven. Vad är problemet?
    Namnen fanns innan svenne blev ett skällsord gentemot svenskar.

• Zaria

Hur många svenskar tar åt sig och mår dåligt av kaviaren då?

• sheeba
    Zaria skrev 2007-05-07 19:04:33 följande:
    Hur många svenskar tar åt sig och mår dåligt av kaviaren då?
    Säkert lika många invandrare som tar åt sig av ordet blatte.
  • Carro W

Den heter väl Svennes kaviar? Som Kalles kaviar?

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • marina81

Blatte är ju enbart ett skällsord, inte nåt namn..det betyder kackerlacka på franska..att kalla nån blatte är att säga att nån är ett äckligt kryp m a o.

Svenne är ett smeknamn för namnet Sven som funnits långt innan ordet svenne blev nåt skällsord..skällsordet svenne är också en förkortning för epitetet Svensson, som avser en person som är nån slags svensk stereotyp.

ordet Svenne i detta sammanhang, kaviaren, är ett egennamn, inte skällsord. Att reta sig på det är mycket underligt i mina ögon.

Svar på tråden Svenne kaviar!