Huggormar!!!!!
Nu är det dags för de där äckliga djuren!!!! Min hund Dimon var utom synhåll ca 30 minuter (sitter på löplina) igår! Då får jag se att hans nos är ENORMT svullen, alltså hela nosen! Fort till mamma som har lite mer erfarenhet av hund och bett, frågar henne vad det kan vara! Hon säger att antingen är det geting eller orm. Som tur är så hade hon kortison kvar efter hennes hund, i med några sånna och snabbt på telefonen för att ringa till Ulltuna.
De ville att vi skulle komma in på en gång, ufa det är ormbett! Det var bara att åka, men hua vad långt 4,5 mil är!
Vi kom dit och Dimon fick komma in direkt. Vet. sa att det var ormbett och gav Dimon smärtstillande för han hade SÅ ont! Vi fick med oss smärtstillande hem så han skulle slippa lida.....
Sen ska den lilla stackaren vara helt vilande i 2 veckor, 2 veckor dfter det ska han vara ganska vilande! Hur lätt är det med en 2-årig bushund!
Det värsta av allt är att Dimon blev biten hemma på tomten där vår son leker varje dag!!! Vi har letat efter den J***a ormen men inte hittat på den!
Vi har aldrig haft orm för det kryllar av myror hemma hos oss! Så man ska aldrig säga aldrig!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-09 16:50:55:
Nu är det riktigt jobbigt!! Dimon mår jättebra, man kan inte tro att han blev biten för bara tre dagar sen! Men gissa om det är svårt att hålla homom lugn! Han är annars ute och busar hela dagarna, men det går ju inte nu! Nu när det är så fint väder!
Jag törs knappt gå utanför gården och rasta honom!
Jag är jätteglad att vi hade kortison hemma, det är nog därför han är så pigg nu!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 19:40:40:
Ush, idag fick Dimon vara lös en stund på gården och röra lite på sig!
Det är jättesvårt att hålla honom stilla när han inte är ett dugg påverkad längre! Visst, det kan ju komma om jag inte är försiktig! Känner mig som en jättdålig matte just nu! Tänk om det skulle hända något nu!!! Fy på mig!!