Inlägg från: Lilla Mumintrollet |Visa alla inlägg
  • Lilla Mumintrollet

HJÄÄLP!! Bitit av en tand!!

Det är ingen fara!!!

Jag bet av en rätt stor bit av en hörntand för en vecka sen. Lagade den hos Folktandvården och betalade 868 kr. Då tog jag även bedövning.

Och det är väldigt vanligt att bita ev en liten/stor bit av en tand. Man har ofta små sprickor i tänderna. Och till slut kan en bit av tanden lossna. Jag frågade tandläkaren om man inte kan fixa dessa sprickor innan en bit lossnar...då sa att då skulle dom BARA få fixa dessa sprickor. Det är väldigt vanligt.

Lycka till!!!

• Lilla Mumintrollet

Jag håller tummarna för dig!!

Hoppas du får tanden fixad redan i morgon. Förra gången jag bet av en bit av en tand fick jag det lagat samma dag. Nu sist fick jag vänta 6 dagar innan jag fick en tid Det är oftast inte akut att laga tanden, men ibland har man otur att den biten som är kvar är rätt vass och kan skava rätt frisk mot kinden/tungan.

• Lilla Mumintrollet

gustafssons: Aj, då. Hur illa hade du bitit den? Hur konserverar man en tand?

• Lilla Mumintrollet

gustafssons: Ok. Trist att det ska kosta så mycket hos tandläkaren

• Lilla Mumintrollet

Blåkråka: Har du lagat tanden innan? Det kan vara amalganet som smakar konstigt...

• Lilla Mumintrollet

gustafssons: Men fy!!! För mig har det alltid bara lossnat en bit då jag har bitit sönder en tand.

Svar på tråden HJÄÄLP!! Bitit av en tand!!