Stackare, har själv haft jätteproblem men svamp och kunde inte använda pevaryl. Är du verkligen säker på att det är svinkoppor, har aldrig hört talas om att man kan på det i underlivet.
Iaf när jag testade pevaryl första gången kliade det och sved något helt otroligt. Tog det på kvällen och kunde sedan inte sova på hela natten, var tvungen att hålla is mot underlivet för att lätta lite.
Dagen efter var jag på gyankuten eftersom jag inte stod ut och gynekologen som jag pratade med där sa att för vissa kvinnor är pevaryl helt enkelt för stark och detta gör att symptomen blir ännu värre än innan. Pevarylen tar död på svampen men man reagerar på avfallet (döda svampceller och pevarylrester). Fick därefter diflukan (receptbelagt medel mot svamp) samt rådet att använda lactal för att lindra klådan. Lactal är en receptfri mjölksyragel som finns på apoteket jag tyckte det lindrade lite.
Blev iaf bra efter det (för den gången). Men det enda råd jag kan ge dig är som de andra, gå tillbaka till läkaren för sådär ska det inte vara. Om det gör så ont att smörja sig så är det något som är fel.
För att undvika svamp så gäller bara: lufta lufta lufta, sov alltid utan trosor, ha luftiga kläder tex kjol nu när det är så varmt. Tvätta alltid bara med jummet vatten och byt underkläder ofta samt använd bara bomull. Du vill verkligen inte ha en ny svampinfektion nu när ditt underliv är så uttorkat och känsligt.
Hoppas det blir bra snart.