Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Oskyldigt dömd

Det är inte så att flickan ni talar om nu, är väldigt sjuk och i behov av hjälp om det skulle vara så att hon redan innan 15-års ålder började ljuga om olika övergrepp?? Känns inte som att man gör sånt här utan vidare, utan att det faktiskt är något som ligger til grund.
    Men om det är någon som råkar offer för missriktad [...] och åker in i fängelse eller på annat sätt får straff för en inte gjord gärning, så är det självklart väldigt tragiskt! Men fälls man utan rimliga bevis verkligen? Jag vet inte...

• lollisen

Men hur skulle det kunna vara så glasklart för er andra som satt i rätten men inte för domare och nämdemän?? Låter så himla konstigt...

• lollisen

Men de e ju de jag menar.. hur skulle man möjligtvis kunna se på dessa rättegångar objektivt som vän...? och hur kan man tro att man kan se igenom lättare än vad domare och nämndemän kan, de jobar ju med detta dagarna i ända...

• lollisen

Så kan du väl inte säga????

Det finns många många som blibit utsatta för övergrepp som inte kunnat eller vågat göra motstånd! Herregud!!

Anonym skrev 2007-05-09 15:30:08 följande:
    Anonym (kriminolog) skrev 2007-05-08 01:33:50 följande:
    Du har aldrig tänkt på att om det är en våldtäkt gör man nog garanterat ett motstånd också, skriker, river och rycker?Man lär ju inte ligga helt stilla som det verkar som i detta fall
  • lollisen

Jag vet själv människor som blivit våldtagna utan att de gjort ett smack! De har inte kunnat ge en bättre förklaring på varför de inte agerat annorlunda än att de mäjligtvis var så chockade..

Anonym skrev 2007-05-09 15:48:46 följande:
    Om man ligger ovanpå någon borde man ju kunna göra motstånd.Men självklart förstår jag att vissa är jätterädda och då inte vågar göra motstånd, men tycker inte du att hela situationen låter märklig?
Svar på tråden Oskyldigt dömd