MayaS skrev 2007-05-17 09:48:52 följande:
Tycker också att den ser som en vanlig H. carnosa och har du fått den av mormor och hennes är en ganska gammal planta så törs jag son säga till 100% att det är en carnosa då det förr "bara" fanns den här i Sverige, sen kom bellan och ytterligare lite senare kom multifloran.... Hoyan som så är inte speciellt gammal här i landet... båda föreningarna som finns nu är båda "bara" 10 år gamla.
Den som är på bilden fick jag av min svärmor men den är väldigt lik den jag fick från mormor en gång, fast den från mormor hade större blad och var mörkare, men ja tittade in på länken från Fru Indosaurie och det ser absolut ut som mormors blomma.
Denna på min bild kan ju mkr väl vara en likadan, fast med lite ljusare mindre blad bara... Vilket inte förvånar mig för den har ju fått lite styrk av katterna vill jag lova, först flytta från huset och hit och sen kroniskt bli nerputt från fönstret av katterna...
Så nu har jag möblerat om i vardagsrummets fönster, ett är blomfritt där katterna får vara och ett är fullt av blommor...