• henlin

Vad packa i skötväska????

Halloj,

Vad skall jag packa i skötväskan mer än blöjor & tvättlappar? Vad känner du är nödvändigt och väsentligt att ha i väskan??

Vad skulle du inte vilja vara utan i skötväskan??

Tacksam för svar

Med vänlig hälsning

Lina och lilla Lukas

• Svar på tråden Vad packa i skötväska????
  • blommanigbg

Små plastpåsar till smutsiga blöjor. Underlägg för bebisen att ligga på när du byter. Våttvättlappar... Pappersrulle...
    Kan du byta blöja var som helst....

• Jenny26

Kanske lite salva eller puder kan var bra

• förlovad

Jag har en kräkbebis så jag har alltid ombyte till henne och kräkhanddukar...

• Filippa07

Ett extra ombyte till den lilla/lille är aldrig fel! Ibland går det ju igenom... Eftersom jag ger ersättning har jag alltid en nappflaska och färdigblandad ersättning i min skötväska. Och en plastpåse ifall man får byta blöja där det inte finns tillgång till nånstans att slänga blöjan.

• Plupp07

Hej!

I vår skötväska finns det allt möjligt.

blöjor
    våtservetter
    extra ombyte till bebisen (man vet aldrig när en olycka händer)
    pappersrulle
    barnolja/idomin
    handduk
    plastpåsar (bra att ha om man inte kan slänga blöjan med en gång)
    ammningsinlägg

Du kommer nog på fler saker efter hand.

Ha en bra dag!!
    Kram

• Isalel

Mat (haklapp,sked,vällingflaska osv.), våtservetter, ombyte och en liten handuk för ev kräkolyckor :)

• MarieW

xtra kläder, mat (om bebben äter annat än bröstmjölk)

Julia 25/8 -97 Linus 13/11 -00 Emma 7/11 -02 Maya 28/4 -06 *Mina älsklingar, mitt allt*
  • Mitt Hjärta i magen

Använder även sköväskan till att ha me mina saker, tex lypsyl, tuggummi, nagelfil, m.m. Har även napp, ersätting, nappflaska, kräkhanddukar, kamera, m.m. Våran är proppfull

• jockemia

Extra kläder är alltid bra att ha med sig om det skulle ske en olycka av något slag. Ett par handdukar för att torka kräks m.m med. Jag som inte ammar har alltid med mig nappflaska och ersättning.

• JohannaBruce

Grattis till din lille kille!
    Jag hade packat ner några extra ombyten. Min lille var en riktig kräk-bebis, så man fick ju byta body måååånga gånger varje dag. En lagom stor handduk. Att t ex lägga på offentliga skötbord.
    Extra nappar! (om det används)

Svar på tråden Vad packa i skötväska????