• henlin

Vad packa i skötväska????

Halloj,

Vad skall jag packa i skötväskan mer än blöjor & tvättlappar? Vad känner du är nödvändigt och väsentligt att ha i väskan??

Vad skulle du inte vilja vara utan i skötväskan??

Tacksam för svar

Med vänlig hälsning

Lina och lilla Lukas

• Svar på tråden Vad packa i skötväska????
  • Alexanders Mammma

Jag har extra ombyte av kläder, blöjor, våtservetter och pappers-servetter, babyolja (tvättar ofta med olja enbart då och då när det skaver så på hans hud med vatten när man byter ofta, funkar bra när man ska ta bort bajs då det lossnar lättar), lite kräm för röd stjärt, underlägg att byta på, en extra filt, nappflaska att pumpa ut mjölk i om han inte vill amma när brösten e fulla, nappar flera st). Kanske har glömt nåt men det var det mesta ialafall

• Jenny 1978

Här kommer min lilla lista, för övrigt så älskar jag att packa min skötväska.
    Kan packa om den flera gånger, sjukt jag vet.

*Blöjor
    *våtservetter
    *Torrservetter
    *Nappflaska med vatten
    *Extra napp
    *Kläder för ombyten
    *Mat & mellanmål
    *Hakklapp
    *Sked
    * Diverse salvor
    *Termometer
    mm

Sedan alla mina saker...

• norpan75

plåster för skoskav... och vi har gjort flera andra barn glada på lekplatsen + andra ställen när dom fått plåster av oss

• Mamma och Mor

I min skötväska brukar jag ha följande:
    Blöjor
    Våtservetter
    Minst ett ombyte (body + byxa)
    Haklapp/dregellapp
    Leksak
    Alvedonsuppar
    Näsdukar

Liten salvatub

• jossa8

Något som jag tycker är toppen är hundbajspåsar att lägga använda blöjor i....

• Mamma och Mor

Glömde skriva plastade engångsunderlägg.
    Jättebra att lägga under när det är dags att byta på allmänna toaletters skötbord (som jag tycker brukar vara rätt så sunkiga). Då ligger dottern på något rent i alla fall :)

• henlin

Tack för alla svar. Nu är skötväskan packad, men den är säkert inte fullpackad. Det finns alltid saker man kan komplettera med....

• Googels

Jag har typ det andra redan nämnt ovan, det enda jag tänkte tillägga är en flaska vatten om man ammar. Jag blir i alla fall väldigt törstig av att amma, och då är det bra att ha nåt att dricka med sig så man slipper gå och köpa varje gång.

Plus att vattnet även kan användas till att skölja saker om man behöver.

• Modesty2000

Jag har alltid en Festis (liten tetra med sugrör) med mig eftersom jag ofta blir helt slut när jag är ute på längre strapatser, då är det bra med lite snabb energi! Glömde att lägga i extranappen i nya skötväskan idag och naturligtvis spottar skorpan ut nappen hon hade i toaletten där vi bytte om...*morr*

• Cissi76

Köp en rulle hundbajspåsar att ha till bajsiga blöjor. Suveränt tips vi fick och tog till oss.

• Jiged

Bara en fråga frå en som aldrig haft hund: Varför skulle hundbajspåsar vara bättre än vanliga påsar? Vi har vanliga 3-literspåsar med oss som vi lägger blöjan i och knyter till.

• Majjss

Det här vi i vår väska:

Till Lillan
    * Blöjor
    * Tvättservetter
    * Mjuk toarulle ("max halvfull" annars får den inte plats)
    * Några soppåsar (till att kasta blöjor eller lägga nerbajsade kläder i)
    * Extrakläder (2 bodys, 1 par byxor eller lite mer om man ska vara borta lite längre)
    * En liten tub salva
    * Några engångsnäsdroppar (utifall hon är snorig och har svårt att amma)
    * En handduk att lägga henne på när man byter på offentliga toaletter
    * Några småhanddukar från IKEA till kräks
    * Några leksaker
    * Napp

Till Mig
    * Amningsinlägg
    * Trosskydd
    * Lypsyl
    * En flaska vatten

Tror det är allt... packar om den rätt ofta för jag är lite kontrollgalen och vill veta att jag har allt jag behöver i den ;)

• spacebeare

glömmer alltid vatten till mig själv å får gå köpa dyrt bubbelvatten!

Svar på tråden Vad packa i skötväska????