• Hallonsmurf

Ni som har katt - har ni upptäckt några samband mellan färg/teckning och temperament?

Jag är nyfiken eftersom vi är ute efter en ny kisse... Har hört att det finns vissa fördomar om en del färger, vad har ni hört/märkt?

• Svar på tråden Ni som har katt - har ni upptäckt några samband mellan färg/teckning och temperament?
  • Nattviolen

Inget! Beror mer på vilka raser som är inblandade än vilken färg missen har

• ludenben

vi har en röd... är de på nåt särskilt sätt menar du?? än tex gråa??

• azofia

Jag har märk på mina egna och andras katter att sköldpaddsfärgade honor har mer temperament, de behöver inte alls vara otrevliga, men de brukar vara väldigt duktiga på att säga ifrån när de är missnöjda med något.

• isisisis

Jag har hört att vita katter med bara lite svart på kan ha ett jäkla temperament och vara TOM elaka.

Jag har haft en sån katt.

• Månsi
    Jag har märk på mina egna och andras katter att sköldpaddsfärgade honor har mer temperament, de behöver inte alls vara otrevliga, men de brukar vara väldigt duktiga på att säga ifrån när de är missnöjda med något.

japp samma som min kisse
  • seafree

Jag har tre katter : en svart hona, en svart och vit hane och en skölpaddsfärgad hona
    Den svarta är super lugn, den svart/vita är vild, en riktig vild retsticka och den sköldpaddsfärgade är lite mer bestämd och temperamentsfull, säger ifrån om något blir fel!

• ludenben

hahaha min röda katt är den lataste och snällaste man kan tänka sig. ligger och jäser hela dagara och finner sig i allt min son gör med den. Det är jag som får ingripa när sonen försöker knåda den som en deg för katten tar ju inte och säjer ifrån

• ludenben

hade en svartvit hona som var en riktig bitch men honor är väl mer tempratmentsfulla än hanar??

Svar på tråden Ni som har katt - har ni upptäckt några samband mellan färg/teckning och temperament?