• Hallonröd

Gå ner i vikt med smoothies?

Vad tror ni? Det borde man väl göra? Tänkte testa det i någon vecka eller två istället för Nutrilett och liknande...blir väl billigre också? Eller det kanske det inte blir? Har ingen koll på vad Nutrilett kostar nu.
    Visserligen innehåller ju Nutrilett mer näringsämnen men jag ska ju inte dricka bara smoothie så värst länge.

Hur som helst...vill gå ner några kilo snabbt för att liksom komma igång och få upp motivationen Flört Så vad tror ni....visst borde det funka..?....det är ju så gott också...Räcka ut tungan

Eller är det bara dumt...??...Fundersam

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Svar på tråden Gå ner i vikt med smoothies?
  • solsken

Gott är det!

Men personligen tycker jag det låter dumt.
    Inte mycket näring och när du sedan börjar äta igen så kommer du ju gå upp lika snabbt.
    Att komma igång och få upp motivationen, vad menar du med det.
    När jag ska komma igång och få upp motivationen så innebär det att vågen ska gå ner. Och kör jag då mina VV recept så blir det ju i alla fall ett kilo mindre första veckan.

• KlurigaE

Man ska inte banta genom att !"svälta" sig!

Motionera istället, promenera t ex.

• Önskan

Ge dig ut och motionera lite extra istället, då behöver du inte förändra så mycket vad du äter...(ja, du kanske inte ska äta pizza och godis varje dag då, men du kanske fattar...)
    Powerwalking på morgonen gör susen!

• Hallonröd
    solsken skrev 2007-05-08 12:57:52 följande:
    Gott är det!Men personligen tycker jag det låter dumt.Inte mycket näring och när du sedan börjar äta igen så kommer du ju gå upp lika snabbt. Att komma igång och få upp motivationen, vad menar du med det.När jag ska komma igång och få upp motivationen så innebär det att vågen ska gå ner. Och kör jag då mina VV recept så blir det ju i alla fall ett kilo mindre första veckan.
    Ja man går väl upp kanske men ska ju äta nyttigare efter det visserligen men det hjälps väl inte kanske

Jag försöker ju nu att hålla igen lite men det händer ju inget....Fundersam Därför vill jag ta till detta "drastiska" försök... Men är nog dumt. Bättre kanske att hitta några bra "smalrecept" och äta det istället.
  • Hallonröd
    KlurigaE skrev 2007-05-08 12:58:22 följande:
    Man ska inte banta genom att !"svälta" sig!Motionera istället, promenera t ex.
    Nej jag vet att man inte ska svälta sig... men det handlar ju inte om någon längre period i så fall. Motionerar gör jag varje dag med promenader och cykling. Har ju småbarn också så rör på mig gör jag
  • solsken

Jag har gjort upp matscheman som jag följer, dagarna kanske inte alltid stämmer men maten. Kan maila dig om du vill ha lite förslag!

• KlurigaE

Jag slutade med ost, mjölk, grädde o mjölkchoklad o vips gick jag ner 5 kg.
    Detta var dock helt ofrivilligt eftersom min lille son inte tål mjölk men jag blev verkligen medveten om hur stor skillnad en chokladbit här o där, några bitar/skivor ost när man är sugen/hungrig.

• Hallonröd
    solsken skrev 2007-05-08 13:18:20 följande:
    Jag har gjort upp matscheman som jag följer, dagarna kanske inte alltid stämmer men maten. Kan maila dig om du vill ha lite förslag!
    Gärna
  • Hallonröd
    KlurigaE skrev 2007-05-08 13:25:39 följande:
    Jag slutade med ost, mjölk, grädde o mjölkchoklad o vips gick jag ner 5 kg.Detta var dock helt ofrivilligt eftersom min lille son inte tål mjölk men jag blev verkligen medveten om hur stor skillnad en chokladbit här o där, några bitar/skivor ost när man är sugen/hungrig.
    Been there done that... Min minste var också mjölkallergiker förut så när jag ammade så slutade jag med allt det där också...inte gick jag ner nåt direkt... 1-2 kilo kanske
  • Hallonröd
    solsken skrev 2007-05-08 13:18:20 följande:
    Måste iväg nu men tittar in senare
Svar på tråden Gå ner i vikt med smoothies?