• chockoladpudding

vaddå fäster mellan 7-11dagar???

jag blir galen på alla olika svar som ges och skrivs på olkia sidor på internet om när ägget "fäster"

Va F** gör ägget fram till dag 11 om det nu fäster på dag 11?????

e inte risken stor att man får mens innan ens ägget har fäst om det nu e sant att ägget fäster såå sent...blir galen på alla dessa konstiga svar om när ägget fäster!! jag tror hellre på ägget fäster så snart som möjligt (3-5 el 6 dagar efter ) och inte nästan 2 veckor. Tycker det låter helt löjligt ju...

nä´r jag får chansen ska jag fråga en riktig läkare om detta och inte bry mig om vad som skrivs på olika sidor på nätet och vad folk säger..

var bara tvungen och avreagera mig ang detta!!!! kramis ;)

• Svar på tråden vaddå fäster mellan 7-11dagar???
  • lokacitron

Ägget väntar väl på bättre tider.

• Pip73

I mitt fall var det 9 dagar och det vet jag pga nidblödning...

Vad det gör under tiden? Simmar runt och funderar... Vad vet jag?

• chockoladpudding

det ee såå frustrerande!!! jag blir galen på det!!

Just nu går allt i mitt liv ut på att VÄNTA!!!! VÄNTA VÄNTA!!!och när man hör saker som att det kan ta upp mot 11 dagar innan det fäster blir man ännu mer galen!!

hehe kul att ni svara tjejer...

• Nyfiken gul

det TAR den tiden för ett ägg att vandra från äggledaren, bli befruktat och ta sig iväg till livmodern där den simmar runt för att hitta bästa stället att fästa på....

det handlar om hormoner...

• AnniPanni

Mittt ägg hade visst fatsnat 9 dagar efter äl för då fick jag plus ... Kanske hade bråttom ;)

• Tessah

Jag fick pluss på stickan 8 dagar efter äl :)
    bim-6 med cb vanliga..

• chockoladpudding

nyfiken gul..

hur menar du att det handlar om hormoner?

typ ju "mer" hormoner man har desstu snabbare fäster ägget el hur menar du?

kramis

• Vonkan84

Alltså kvinnan producerar ämnet HCG när hon blivit gravid, när ägget har fäst sig då börjar produktionen av HCG och den ökar dag för dag.

What Goes Around Comes Back Around
  • Yosa

Köp Lennart Nilssons bok. Där finns tydliga bilder på vad ägget gör dessa dagar innan det fäster. Först ligger det stilla ett tag precis utanför äggstocken (i äggledaren alltså), sen vandrar det sakta ner i äggledaren och sen är den ute i livmodern. Den simmar sedan runt där några dagara innan det ev. fäster på livmoderväggen.

• Yosa

innan den har fäst sig så bildas inget HCg precis som ovan skrev. Det är inte förän då du kan "känna" av graviditetssymtomen. Ett grav.test mäter om det finns HCg i urinet. man kan även göra grav.test med blodprov på sjukhus

• enilorac

Förstår att det är irriterande med olika svar så jag kollade i boken "Gravid" för att se vad som står där. Lite kortfattat så står det att ägget når livmodern efter 5-7 dagar. De flyter då fritt omkring i livmodern ett tag, hur många dagar kan variera. Medans det flyter omkring fortsätter det att utvecklas och växa. Ca 9 dagar efter befruktning fäster sen ägget i livmodern och ibland sker då en nidblödning.

Några saker som gör att dagar varierar är ju t.ex att det kan ta upp till ett dygn för spermier att hitta ägget. Ligger det redan spermier vid ägget när det släpper så har man ju vunnit en dag där.
    Sen är ju alla olika som personer och därför tar det olika länge för ett ägg att fästa beroende på vem man är. Sen måste ju ägget "hitta" ett bra ställe att fästa på också.

Kram C och C

• 4 prinsar

jag är bevis för att det tar ett tag innan man har nidblödning.jag fick en rosa aktig blödning i måndags kväll,9 dagar efter ä.l sen plussade jag idag på bim -4!!så det va verkligen en s.k nidis

• Tilda08

Tyvärr finns det inga 100%-iga svar runt detta. Det varierar mellan kvinnor och mellan graviditeter. Jag håller med ovanstånde om Lennart Nilssons bok, den är fantastisk!

• enilorac

Liam och Elliot: Stort grattis ! Några symtom ännu ?
    Häftigt att man kan plussa så snart efter att ägget fäst. Ditt hcg hormon måste höjt sig snabbt. Var ditt plus svagt ?

Kram C och C

• 4 prinsar

enilorac:mina symptom:ömma bröst i 3-4 dar,mensvärk,trött.
    mitt pluss va ganska svagt men tydligt.känns så roligt.

Svar på tråden vaddå fäster mellan 7-11dagar???