• MissGoodie

Fisk recept

Jag kollar runt lite på olika receptsidor, men hittar inget jag fastnar för...
    Är det någon som kan nåt ENKELT recept på aningen ett paket blockfisk (typ torsk) eller två st fiskfiléer? (Gärna nyttigt, också, men jag ska inte ställa föör mycket krav heller, haha)

Har inte sådär jättemycket ingredienser hemma, heller...

Tack! :)

• Svar på tråden Fisk recept
  • Bia 80

En grymt god fisk som jag LOVAR att du kommer älska!

3 morötter
    1 purjolök
    ett paket fiskblock
    2 burkar creme fraiche
    salt citronpeppar

Strimla lök o morötter. Bryn i smör så de blir mjuka. Lägg i en ugnssäker form. Skiva fiskblocken och lägg över grönsakerna. Salta och peppra.
    Krydda creme fraichen med salt och citronpeppar. Servera med kokt potatis.
    225 grader ca 20 min OBS passa så inte fisken blir seg. Den ska precis bli klar vilket går rätt fort beroende på ugn

• pippin

Jag har ett recept som kanske inte låter så kul men det är bus enkelt och supergott.

TA ett torskblock och lägg det i en ugnssäker form, salta och peppra. Låt det gå en stund i ugnen på 200 grader. Blanda creme fraiche med knorrs köttbuljong (lättast med pulver) och lite matlagningsgrädde om man vill. Häll över fisken och gratinera i 225 grader tills fisken är färdig och rätten fått lite färg.
    Servera med ris eller potatis.

• MissGoodie

Ååhh, låter precis som de jag var ute efter! :) Tyvärr har jag bara en halv burk creme fraiche :/
    Men nästa gång får jag väl testa det. För det räcker väl inte med bara en halv burk, va?

• MissGoodie

pippin - Mums, det lät också gott! Jag har bara en halv burk creme fraiche och kanske ½ - 1 dl matlagningsgrädde, kan det räcka, tror du?

• MolleMalin

För att göra det här måste du gå till affären men det är superlätt o skitgott!!! Ta ett fryst torskblock o lägg i en form. Köp Findus (el är det felix???) fransk fiskgratäng på påse. Smält 50 g margarin, tillsätt 1/2 dl vatten o krydda lite extra om du vill. Häll på torsken o sätt in i ugn 55 min. Står på påsen hur man gör! Gott att servera kokt pot till o kanske ngn kall sås!

Smaklig måltid!

O du... När du ändå lagar mat kanske du kan fixa lite åt mig m? Tycker det är så tråkigt... *S*

• SeTa

Koka torskblocket.
    Gör potatismos.
    Gör vit sås med kokt ägg i.

Lägg torsken i en gratängform, lägg potatismoset runtomkring och häll äggsåsen över.
    In i ugnen tills såsen har fått färg.

Gott!

Har någon recept på god fisksoppa?

• pippin

Miss goodie:
    Jag älskar sås och jag brukar göra på 1 1/2- 2 burkar när jag gör..fast då blir det rejält med sås.

• MissGoodie

pippin - Ajdå, jag är också såsälskare, haha... Nåja, jag får prova mig fram ;)

MolleMalin - Vi är storätare i den här familjen, men du kan få resterna iaf *s*

TACK alla ni andra för era smaskiga recept. Den här tråden kommer jag att spara länge ;)

Svar på tråden Fisk recept