• Jennsiloo

Överföring från bank

Hej

Jag undrar hur lång tid det tar med en överföring från en bank till en annan. Vi väntar pengar och personen skickade ett mail i torsdags o sa att pengarna gått från deras konto. I går sa dom att pengarna gått i från dom i fredags och att det kan ta 5 dagar.
    Låter inte det mycket?

Tack

• Svar på tråden Överföring från bank
  • Fiaflopp

Så lång tid ska det inte ta,jag bruka skicka från Nordea till Swedbank åt min man och gör jag det på morgonen så är dom framme på em samma dag,det var förr i tiden det tog 3 dagar...

• Annna

det tar inte alls 5 dagar om det är en vanlig överföring från ett konto till ett annat. Det tar 1 dag, max. Även fast det är mellan olika banker.

//Anna

• Jennsiloo

Ja, visst är det så! Har också för mig det. Detta är från Danske Bank till Handelsbanken.

• Anonym

från danske bank...av namnet skulle jag anta att det är en dansk bank... tror det tar längre tid om det är från bank i ett land till ett annat land.

• Fiaflopp

JAg skickade till Danmark efter vårat bröllop och det tog inte ens 5 dagar då fast det var ett annat land.

• miababia

behöver inte men det kan ta längre tid. Precis som de säger att överföring mellan olika banker i sv kan ta 1 vardag medan ibland går det nästan med en gång

• marypoppins

Det brukar inte ta mer än en dag från Danske bank. Är du säker på att de verkligen skickat pengarna? En bekant till mig skyllde alltid på att det tog för lång tid på banken när i själva verket pengarna inte var skickade. Efter ett par dagar fick jag höra att de kommit tillbaka till hennes konto igen och att det måste blivit något fel. Hmmm. Det hände lite väl ofta för att vara sant. När jag skickade från mig gick det på mindre än en dag.

• gertie

Jag och min man har olika bank, om jag överför pengar före 12 en vardag så har han dem på eftermiddagen samma dag, om jag sätter in efter tolv får han dem nästkommande vardag. Detsamma gäller om han sätter in till mig. Jag har swedbank och han har nordea.

Låter väldigt långt med "upp till fem dagar", du borde ha haft dem redan i fredags.

• Skruttan1981

Banken säger att det kan ta upp till tre bankadagar att få in pengaran men oftast så går det på en dag!

• gertie
    Jennsiloo skrev 2007-05-09 07:30:26 följande:
    Ja, visst är det så! Har också för mig det. Detta är från Danske Bank till Handelsbanken.
    Min gamla arbetsgivare hade DB, ibland strulade de med lönen och var tvungen att göra en ny insättning. Det gick lika snabbt som vilken annan bank som helst, pengarna samma dag eller senast nästkommande vardag.
  • ZandraDee

Jag undrar också för vi väntar på pengs från SEB till Swedbank o företaget vi ska ha pengar av skickade i måndags?
    Inte fått några pengar än =(

• gertie
    Skruttan1981 skrev 2007-05-09 07:52:37 följande:
    Banken säger att det kan ta upp till tre bankadagar att få in pengaran men oftast så går det på en dag!
    Fast det där är en sanning med modifikation. Om du betalar en räkning t ex, då kan det ta upp till tre bankdagar och det är inte pga att det tar tid att flytta pengarna, det är för att pengarna skall bokföras på rätt ställe. Att bara flytta pengar från ett konto till ett annat tar aldrig fler än en dag.
  • Skruttan1981
    gertie skrev 2007-05-09 07:55:32 följande:
    Fast det där är en sanning med modifikation. Om du betalar en räkning t ex, då kan det ta upp till tre bankdagar och det är inte pga att det tar tid att flytta pengarna, det är för att pengarna skall bokföras på rätt ställe. Att bara flytta pengar från ett konto till ett annat tar aldrig fler än en dag.
    Jo, det har det gjort för mig och många jag känner...det kan ta mer än en dag, ibland två!
  • Sallisen

Jag gjorde en överföring idag till ett konto i Swedbank, har själv Handelsbanken... det är framme idag redan!

5 dagar?! Vi pratar inte om medeltiden nu!

• Jennsiloo

tack alla!! Jag ska kolla med min bank om dom kan se nåt, om det är nåt på g.

Svar på tråden Överföring från bank