• gertie

Överföring från bank

Jag och min man har olika bank, om jag överför pengar före 12 en vardag så har han dem på eftermiddagen samma dag, om jag sätter in efter tolv får han dem nästkommande vardag. Detsamma gäller om han sätter in till mig. Jag har swedbank och han har nordea.

Låter väldigt långt med "upp till fem dagar", du borde ha haft dem redan i fredags.

• gertie
    Jennsiloo skrev 2007-05-09 07:30:26 följande:
    Ja, visst är det så! Har också för mig det. Detta är från Danske Bank till Handelsbanken.
    Min gamla arbetsgivare hade DB, ibland strulade de med lönen och var tvungen att göra en ny insättning. Det gick lika snabbt som vilken annan bank som helst, pengarna samma dag eller senast nästkommande vardag.
  • gertie
    Skruttan1981 skrev 2007-05-09 07:52:37 följande:
    Banken säger att det kan ta upp till tre bankadagar att få in pengaran men oftast så går det på en dag!
    Fast det där är en sanning med modifikation. Om du betalar en räkning t ex, då kan det ta upp till tre bankdagar och det är inte pga att det tar tid att flytta pengarna, det är för att pengarna skall bokföras på rätt ställe. Att bara flytta pengar från ett konto till ett annat tar aldrig fler än en dag.
Svar på tråden Överföring från bank