• Hoppetossan 79

Vad tycker du om icas blöjor? (endast ni som testat dem)

Jag var själv helt frälst på liberos blöjor innan jag testade icas.
    Tycker nu att de är jättemycket bättre än liberos. Tex läcker de inte på natten, de smular inte sönder i "pappret" när blöjan är välfylld (som tex efter natten) och har bra passform.
    Så jag undrar ni som testat dem vad tycker ni?
    Själv tycker jag att de är suveräna men det kanske ni förstått.

Syskon på G ~ BF 31 maj - 7 juni 2007
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om icas blöjor? (endast ni som testat dem)
  • Lukas Alexander

Använder för det mesta pampers men provat också liberos och icas. Anser att ica är sämst av de tre, läckte varje gång man använde det på natten (dålig passform).

• MAGU

Tycker Icas är absolut bäst av Pampers, Libero och ICA. Som du MOA säger så smular de inte som Libero gör när blöjan är full och de har inte läckt en endaste gång medans både Libero och Pampers ha läckt med samma storlek. Så med andra ord så är jag supernöjd!!!

• Raira

ica är helt oki de är ju så enormt mycket biligare är pampers/libero . det ända krav jag ställer är att blöjor enj läcker , käns dyblöta när de bara kissat en gång - och de kraven uppfyller de. Har nu gåt över till Lidels och jag gillar dem bättre

• Smultron ett

japp tycker åxå de är myycket bättre än liberos

• Hoppetossan 79
    MAGU skrev 2007-05-09 08:58:39 följande:
    Tycker Icas är absolut bäst av Pampers, Libero och ICA. Som du MOA säger så smular de inte som Libero gör när blöjan är full och de har inte läckt en endaste gång medans både Libero och Pampers ha läckt med samma storlek. Så med andra ord så är jag supernöjd!!!
    Liberos har läckt så gott som varenda natt för oss de sista gångerna medans ica inte läckt en enda gång. Jag har kommit på att jag tror att liberos problem är att de inte har resår fram för det verkar som att det är där det läcker ut på natten.
    Sen det där med smulorna... Vist är det äckligt när man står och trokar och torkar och torkar för att bli av med alla små "kristaller" som fastnat på rumpan under natten...
  • M26

Vi har provat ICAs byxblöjor på sonen. Tyvärr har vi inte varit nöjda med dem eftersom passformen varit dålig. Viktspannet är lite för stort för vår "lillrumpa".

• Hoppetossan 79
    M26 skrev 2007-05-09 09:05:28 följande:
    Vi har provat ICAs byxblöjor på sonen. Tyvärr har vi inte varit nöjda med dem eftersom passformen varit dålig. Viktspannet är lite för stort för vår "lillrumpa".
    Vad lustigt, våran dotter har varit väldigt liten hela tiden också.
    Har inte ica samma viktspann som libero? De är i alla fall samma viktspann på de vi har nu och de liberos vi hade innan.

funderar lite på om det kanske är så att icas blöjor är bättre på flickor än pojkar? Vad tror ni om den teorin?
  • syrra

Nu är det några år sedan jag använde dem, men då var de bra. Hade aldrig problem med att libero läckte tyckte att de och icas var likvärdiga då men använde mig av icas då de var billigare. Kommer nog att köpa icas denna gång med.

BF 24 Maj
Svar på tråden Vad tycker du om icas blöjor? (endast ni som testat dem)