• Corpset

Önskas: Smutståliga, färgglada och inte svindyra barnkläder

Jag börjar bli less på att majoriteten av de kläder som säljs i billigare butiker är av så dålig kvalité. De noppar, tål inte smuts (40C?) eller är helt enkelt väldigt otympliga.

Var köper man baby/barnkläder som kan tvättas i 60C/är av bra kvalité men som ändå inte kostar halva barnbidraget? Enkla, färgglada kläder utan krusiduller i olika färger är vad som önskas.

Någon måste ha tips. :)

• Svar på tråden Önskas: Smutståliga, färgglada och inte svindyra barnkläder
  • Pormoicheia

second hand brukar kunna funka då dom plaggen ofta redan krympt så pass mycket dom kan och inte färgar av sig mer...

Greetings from El zPorro
  • Jiged

Jag kan ju inte hålla med om att www.meandi.se,
    www.dunnis.se eller www.lingonochblabar.se håller särskilt bra priser (även m kläderna så klart är hur coola som helst). Runt 200 kr för en body tycker jag är dyrt. Håller med TS om att det är svårt att hitta kul kläder till vettiga priser. Jag tycker faktiskt själv att Åhléns har en del kul, prisvärt, med bra kvalité.

• Pormoicheia

Rea plaggen på HM, Åhlens och lindex brukar vara helt ok...Handlar oftast på secondhand annars men reor är undantag...

Greetings from El zPorro
  • AMO

Jag handlar på PoP rea. Tycker att på rean är priserna ok, och vi tycker deras kvalité är bra. Sen handlar jag en del på HM, samt Name It, inte lika bra kvalité men bra priser

• Corpset

Jiged:
    Jo, hittills är det Åhlens som har bäst saker. Som tur för dem så ligger de precis på smärtgränsen för vad jag vågar/vill lägga ut på något som inte används så länge. Dock är utbudet i den här staden (Norrköping) inte direkt stort.

• Pormoicheia
    Corpset skrev 2007-05-09 11:16:29 följande:
    Jiged:Jo, hittills är det Åhlens som har bäst saker. Som tur för dem så ligger de precis på smärtgränsen för vad jag vågar/vill lägga ut på något som inte används så länge. Dock är utbudet i den här staden (Norrköping) inte direkt stort.
    här där jag bor har vi inte ens Åhlens, här har vi Ica och Hemköp (som delar parkering), typ 4 pizzerior, 1 restaurang, ett ex antal hemmafrisörer, en sytillbehörsbutik, ett antikvariat, 2 mackar, 2 elektronikbutiker, en liten skobutik med det allra nödvändigaste och en klädesbutik med kläder för 40 +...

Det senaste året har det avverkats kommundelskontor, arbetsförmedling, försäkringskassa, post (finns ett liiiiitet hörn i matbutiken där man kan lämna in paket) och tidningsredaktion...
    Greetings from El zPorro
Svar på tråden Önskas: Smutståliga, färgglada och inte svindyra barnkläder