• alexix

Champix - abstinens?

Hej ..

Jag är nu inne på snart min 5e v med champix.
    Har vart helt rökfri nu i 17 dagar ( Inte ens ett enstaka bloss), men har nu ca varannan dag ganska svår o jobbig abstinens
    Ni som har ätit champix eller har erfarenheter av dom , hur har det varit för er?
    Börjar tro om det är tabletterna som ger sånn abstinens..?

• Svar på tråden Champix - abstinens?
  • alexix
    Anonym skrev 2007-05-16 15:12:53 följande:
    Det är väl så att det går i faser vare sig man slutar röka med hjälp eller helt på egen hand. Jag är på v 12 med Champix (eg sista men jag har fått fler för att kunna trappa ur den). Jag har inte märkt nån speciell abstinens, tycker mer att suget kommer som små pustar ibland.
    jo det gör det ju , men jag tycker det ska minska nån gång  , har vart rökfri nu i 24 dagar o har fortfarande svår abstinens nästan varje dag.., det e de jag tycker e konstigt det borde ju minska tycker jag.. .
  • alexix

jo jag rökte sista ciggen på dag 10 och då smakade det inget ...
    Tycker oxå att det är konstigt att jag har sånn abstinens fortfarande..
    Prata me sköterskan på vdc som håller i detta , vi ska träffas om 2v så få se hur det käns då.
    Ja , jag hade inte klarat av o sluta utan champix.
    Kanske jag behöver en starkare dos eller nå...

• alexix

Hej..

Nu har jag vart rökfri i 30 dagar   o abstinensen börjar faktiskt avta lite , har inte haft nästan nå abstinens dom 2 senate dagarna ... ÄNTLIGEN kanske ... hoppas de forsätter så ..

• alexix

Det e så UNDERBART nu känns allt som förr fast man inte röker..
    Inge abstinens alls

Har inte märkt av att jag skulle ha haft sämre sexlust ...

• alexix

Det är väl olika tror jag , jag sa bestämmt åt hon att jag SKA sluta men Champix och att jag kommer att lyckas med hjälp av dom .
    Var bestämd o säg att du har testat olika nikotinersättningar men det hjälper inte.
    En 12v kur kostar ca 1500kr, men jag tar ut 2v kurer o de kostar 384kr ..

• alexix

Man ska sätta ett stopp datum mellan dag 8 - 14 , så du får röka dom 14 första dagarna ..
    Efter dag 8 så smakar inte ciggen nått som att röka luft typ , den blockerar belöningscentra så man får vara hur röksugen man vill men man får inte ut nått av ciggen , det som jag tycker e bra oxå e att om man möter/ känner att någon annan röker så reagerar man inte ...
    Jag har inte gått upp i vikt men då har jag tränat varje dag oxå.

Ja de e mycket pengar som man bara eldar upp  

Jag har öppnat ett rökkonto som jag sätter in 180kr i veckan (summa för det jag rökte).
    E uppe i 720 på 32 dagar
    Så nu ska jag till färga o klippa mig hos en frisör , sen nästa som jag ska spara till e till tandläkaren o ta bort all belägningar man får när man röker ..

• alexix
    BinBin skrev 2007-05-26 20:01:33 följande:
    Hej!Jag har varit rökfri sen 1 maj. Men började med Champix 5 maj. Det e verkligen kanon. Lite dyrt, men det går på högkostnadskortet Så det blir billigare varje gång. Mådde illa när jag ökade dosen till 1mg. Men bara jag tar det i samband med måltid så är det inga problem. Ett litet problem bara igår fick jag ett + på stickan. Så jag antar att jag måste avbryta nu. Men det ska nog gå bra ändå. Helt otroligt att något kan fungera så bra. //Lindha
    Grattis till  :et
  • alexix

Jag har inte ökat i vikt efter jag har slutatr röka .. kollade vikten innan jag börja och står på samma fortfarande..

Har vart rökfri nu i 36dagar

• alexix
    Anonym (yes) skrev 2007-05-29 00:21:43 följande:
    alexixwow, jag vill inte heller gå upp nåt. behöver egentligen gå ner lite.hur har du gjort? äter du champix?
    Jo jag äter Champix,
    Jag har vart rätt hård med mig själv , inte tillåtit mig att småäta nått o sen har jag skaffat mig ett löpband så jag tränar varje dag på den + lite styrketräning..
    Det e rätt skönt att ställa sig på löpbandet när man känner sig rastlös o har abstinens .
    Jag var väldigt rastlös dom första dagarna så då var det bra o ha ett ..

Abstinens har jag tyvärr fått som biverkning av tabletterna , jag fick de innan jag ens hade slutat röka ...
  • alexix

Hej alla...

jaha då e jag inne på dag 41 som icke rökare

jag har nog fått abstinens som en biverkning , har haft abstinens redan innan jag sluta röka .
    Prata med dom på vdc , hon ringde till champix i stockholm o dom hade inte hört att nån hade haft sånn abstinens som jag har..
    Så dom skulle följa mitt fall o mest troligt så kommer dom att sätta abstines som biverkning.

• alexix

Yes:

jag har haft abstinens redan innan jag slutade röka, o då menar jag inte att jag bara har kännt röksug utan riktig abstinens har det fortfarande...
    testade i lördags att inte ta nån champix , men då blev de 7 reser värre med abstinensen .

blir galen snart , undra hur länge jag kommer att årka , har ju 4 v kvar av kuren ..
    Årkar f*n inte ha abstinens i 4 v till...

Svar på tråden Champix - abstinens?