-
hmm, va skumt... jag har nästan inte haft nån abstinens, iaf inte någon svår sådan!alexix skrev 2007-05-16 15:20:29 följande:har vart rökfri nu i 24 dagar o har fortfarande svår abstinens nästan varje dag.., det e de jag tycker e konstigt det borde ju minska tycker jag.. . -
Förresten, testade du att röka efter du trappat upp till full dos? Det gjorde jag, inte för att jag var röksugen utan för jag ville testa... o det var ju verkligen så... hela kicken borta... så coolt, hade lika gärna kunnat röka tidningspapper!
-
Grattis... jag är inne "på övertid" nu och får sluta med champix när jag vill (har tre mån till på recept)!
Jag har inte haft några problem under hela tiden (lite smått röksugen, ja visst, men inte några panikkänslor) men är ändå lite rädd för att sluta med tabletterna... sommar..sitta ute o grilla o dricka öl...
Ska kolla hur det går nästa vecka... i grund o botten är det ändå SÅ SKÖNT ATT ÄNTLIGEN VARA RÖKFRI!!! (däremot alltid rökare, PRECIS som en alkoholist...) -
Förresten, hur är det med sexlusten hos er som använder champix....?
-
Sedan slutet av mars ingår champix i läkemedelsförmånen, så man betalar aldrig mer än 1800 kr.
-
Hej yes
Jag har gått upp 7 kg (tre mån sen jag slutade). Hade precis som du några kg för mycket
(3 kg) innan... så nu är det 10 totalt. Inte så kul, men vinsten att ha slutat röka är så mycket större... jag mår så j-a bra!
Har inte haft nån svår abstinens (som jag haft då jag testat plåster etc.) . Röksuget har kommit "som en liten pust" då o då... har gått över lika snabbt!
O ja, jag var manisk rökare....
Lycka till!!!
-
Glömde säga att jag ätit mycket gott och inte brytt mig om att jag skulle gå upp i vikt... jag tar en sak i taget!!!
-
BinBin: grattis!!! Sluta med Champix direkt, eftersom de kan orsaka fosterskador!!
-
Jag har slutat med Champix nu... en vecka och det går faktiskt bra... känner lite mer sug än innan, men jag har extra tabletter hemma, så jag kan börja igen om det blir outhärdligt.
Sju kg blev det, men som sagt, jag har tillåtit mig själv att gå upp... sluta röka var viktigast nu!!!
Lycka till alla andra!!!
det bästa är att jag känner mig som en icke-rökare!!!
-
JezzieZ
Den är klar och färdigtestad, började säljas i januari... Sen i slutet av mars ingår den i högkostnadsskyddet.... läkarna på din vc är ruskigt dåligt uppdaterade... snudd på tjänstefel... -
funkar fortfarande för mig... rökfri sen 1 mars (nån gång, har inte riktigt koll), slutade med tabletterna mitten av maj och ska absolut inte börja röka igen. Jag hade ångest över att sluta med tabletterna så jag bad att få fler utskrivna att ha i reserv. Det var skönt att veta att jag hade dem, men jag har inte haft så stort sug att jag börjat ta dem igen.
Man måste naturligtvis vilja sluta om man ska lyckas. Med champix blir det extremt mycket lättare, men viljan måste finnas.
Jag är både alkoholberoende och matmissbrukare, så jag har "dålig karaktär" och har lätt för att ta till något, men klarade ändå att sluta... Ingen som känner mig trodde att jag skulle lyckas!!!