• esse

Är det svårare att bli gravid om man använder olja eller glidmedel?

Jag har hört att det är svårare för spermierna att simma om man använder glidmedel. Är det samma sak med olja? Jag och min kille använder parfymfri olja från apoteket. Kan detta påverka negativt att bli gravid??

• Svar på tråden Är det svårare att bli gravid om man använder olja eller glidmedel?
  • esse

Ja det låter ju bra!! Men om det inte är någon fara för spermierna med olja så fortsätter vi med det.. Är det någon som vet hur det ligger till med olja??

• Proserpina

Vet att det finns glidmedel som inte har en optimal miljö för spermierna, de trivs inte i det. Vet faktiskt inte hur det är med olja. Fråga din BM, hon vet säkert.

• skruttiluttan

hur e det om en konsom skulle gå isönder då... blir de svårare då eller?
    en tanke som ploppade upp när jag läste

• oOrosamarängerOo
    skruttiluttan skrev 2007-05-10 20:42:14 följande:
    hur e det om en konsom skulle gå isönder då... blir de svårare då eller?en tanke som ploppade upp när jag läste
    Borde det ju va eftersom de glidmedlena är spermiedödande.
  • esse

Puff!!! Någon som vet om olja är spermiedödande??

• Bigfoot

Det är ph-värdet som spelar roll, det enda "godkända" glidet är Pree-seed.

/Biggis - mamma och monster
  • Bigfoot
    Bigfoot skrev 2007-05-11 11:12:29 följande:
    Det är ph-värdet som spelar roll, det enda "godkända" glidet är Pree-seed.
    Ph-värdet och genomsläppligheten ska det stå.
    /Biggis - mamma och monster
  • oOrosamarängerOo

Tror det har att göra med att de ska va vattenbaserade och inte olje eller siliconbaserade, RFSU - Klick Glidmedel är inte heller spermiedödande

• Maja K

min gynekolog sa att hon inte visste om olja fertilitetssänkande. men att vi istället borde fortsätta förspelet tills jag blir riktigt våt av mig själv. hon menade på att en kvinna under 40 år ska inte behöva ha glidmedel, om hon inte fött barn några månader tidigare. det är att vänja slemhinnorna vid något de behöver bättre i klimakteriet.

vi har faktiskt fått bättre älskog sen vi börjat ta det lugnt. kanske kan du trappa ner med olja oavsett???

• oOrosamarängerOo

Maja K
    Håller med där, tror förövrigt inte heller att det är så bra att utsätta slemhinnorna för olja, barnolja eller vad det nu är för olja. Har själv aldrig använt mig av varken olja eller glidmedel.

• Kängu

Natusan barnolja har jag hört är det minst dåliga alternativet.

Svar på tråden Är det svårare att bli gravid om man använder olja eller glidmedel?