• vera82

Majskrokar är dom bra verkligen??

Anledningen till att jag frågar är för att i butiken jag såg dom i stod dom vid chipshyllan.
    Är inte dom onyttiga då o ge sin 6 mån?

• Svar på tråden Majskrokar är dom bra verkligen??
  • ebben

varför ska man ge de till 6 månaders barn?

• niiile

Majs och luft =) Nyttiga eller ej.. inget farligt men jäkligt bra muta =D

• MiaAnnette

vet många som ger det till sina barn för att uppehålla dem en stund, samt att det är skönt att gnaga på det då de kliar när tänderna kommer!
    Läs innehållet men skulle inte tro att det finns nåt extra farligt i det!

• Mollymajs

Det är ju bara majs i dom o pyttelite fett för o binda dom. inget annat. Man ger ju rån så varför inte majskrokar. Vi tyckte det va lättare för lill tjejen o hålla i krokarna. De står i chips hyllan för att men kan ha dom till o dippa och så.

• Jennski

Nope..Läste du innehållsförteckningen?
    Om det är samma märke som i Finland så är de helt ofarliga. Innehåller bara majs och lite olja. Inget salt, inget socker, inga konserveringsmedel....Nästan ingenting!!

• ebben

men en 6 månaders? de ammas ju nästan bara,eller får ersättning typ........
    o möjligen har de börjat få frukt mm som smakis!
    inte ger man väl sånt till en så liten bebis?
    varför? ge lite banan istället!

• blonde redhead

Innehåller bara majs så det går alldeles utmärkt att ge. Varför de står vid chipsen kan man undra, personalen i affären har helt enklet inte fattat vad det är.

• ebben

fast å andra sidan vet jag inte vad det är.........men de äter väl mest ersättning/bröst.......

• cattan

De är mycket nyttigare än smörgåsrån!! Inget salt och inget socker!! De var med på baby och barnnmässan redan förra året. De är ett nyttigt babysnacks. Vår dotter började äta dom innan hon var ett halvår. Mycket greppvänliga och de fastnar inte i halsen som smörgåsrån. Alva är 1 1/2 år och äter de ännu.

Svar på tråden Majskrokar är dom bra verkligen??