• vera82

Majskrokar är dom bra verkligen??

Anledningen till att jag frågar är för att i butiken jag såg dom i stod dom vid chipshyllan.
    Är inte dom onyttiga då o ge sin 6 mån?

• Svar på tråden Majskrokar är dom bra verkligen??
  • Jennski

Ebben: Om du själv äter något gott så kan du ge bebisen en majskrok...

• Mollymajs

Ehhh när min tjej va 6 mån åt hon både gröt och burkmat. De flesta andra vi känner åt så oxå. Inte många ja känner helammade sina 6 månaders.

• blonde redhead

ebben

De är utmärkta att ge till ett barn som börjar med "smakisar". Lätta att hålla, de lär sig äta själva osv. Innehåller som sagt bara majs.

• tessan8micke
    ebben skrev 2007-05-09 19:54:30 följande:
    fast å andra sidan vet jag inte vad det är.........men de äter väl mest ersättning/bröst.......
    Jag slutade amma när min dotter var 4 månader, då började vi även med smakisar. Så vid 6 månader är det inga problem att ge lite rån eller majskrokar tex.
  • Jennski

Precis, de fastnar inte i halsen....de smälter i munnen.

• vera82

ebben:jag har hört att många ger sina barn det därför undrade jag.

• cattan

ebben: Många börjar väl med smakportioner redan vid 4 månader. På BVC borde de förespråka majskrokar istället för smörgåsrån från 6 månader.

• Mollymajs

Numera blir Ella 10 mån tokig när hon ser en krok. Åt ostbågar en dag och det trode hon va det samm ao blev skit sur när hon inte fick. Det får hon vänta med ett bra tag till

• ebben

nä,nä.oki.......vet som sagt inte vad det är........
    men så vitt jag har fattat så råder de ju till att amma 6 månader eller ersättning då......
    Jag ger mina barn godis o allt,så jag är ingen "bara nyttig mat människa"! .men en på 6 månader har inte fått annat än just smakis av grönsaker o så här .

• BlueTrinity

ebben: har man en nyfiken liten tjej som jag har så skulle man lugnt kunna ge det när hon var 6 månader. Jag började med smakisar när hon var 4 månader, när hon var 6 månader var vi redan uppe i ett lagat mål och ett grötmål per dag och resterande mål välling. När vi andra åt middag och hon satt bredvid ville hon också ha nåt och eftersom hon hade andra måltider så kunde jag inte trycka i henne mer frukt än vad hon redan fått..så ibalnd kunde hon få smörgåsrån..majskrokar visste jag inte fanns då..men annars hade jag nog testat det..

Svar på tråden Majskrokar är dom bra verkligen??