• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • Jag är den bästa mamman dom har
    jassikan skrev 2007-07-12 21:28:15 följande:
    Vem vill inte det Reklam i form av redaktionellt material är helt klart det bästa man kan få. Läsvärdet är väldigt mycket högre än en annons.
    stämmer så bra så, kanske man ska göra en inflik när jag blir interjuvad av aftonbladet angående min viktminskning hmm undra hur man kan få in företaget på ett hörn haha
    mamma till tre 0212, 0408, 0701 Kanske en 08
  • Pokergirl

Pirella: jag tycker du verkat komma långt i planerandet av ditt märke, spännande! Ett par frågor till, jag blev ju så nyfiken eftersom du tillverkar egna produkter (är en dröm jag också haft länge), var det svårt att få tillstånd från kommunen? Vilka krav har dom på lokalen? Då du köper in ingredienserna, är det lätt att få tag på specifikationerna från företagen du handlar av?

Nu ska jag inte terrorisera dig mer med frågor, men jag blev bara så intresserad nu när det var någon som sysslar med det jag brinner för!

• Pirella

Pokergirl - Hmmm... Tillstånd från kommunen har jag inte uppfattat att jag måste ha. Däremot vet jag att jag inte får tillverka produkterna hemma i köket, utan jag måste ha en annan plats särskilt avsedd för detta. Och det har jag. Det där med specifikationer är det lite si och så med. Men jag har min egen bok där jag antecknar vad jag köpt, när jag köpte det och vem jag köpte det av.

• Pokergirl

Pirella: Okej, jag hade för mig att läkemedelsverket skrev något om att kommunen har krav på hygienlokal, men jag kan ha blandat ihop det, det står ju en hel del på deras sida och det var ett tag sen jag kollade upp det! Säkert räcker det med att du har en speciell lokal för ändamålet, låter ju rimligt! Lycka till, naturlig hudvård är ju verkligen i ropet så jag är övertygad om att du är på rätt väg!

• Sjuttiosjuan

Hej Pirella, kollade precis in din sida med harliga loddrande produkter, har bara en kommentar och det ar att nar jag kollar pa sidan fran min laptop som har en nagot mindre skarm en en PC sa klipps ett ord i vansterdelen av sidan. Ar det ett problem med min dator eller kanske nagot du kan fixa sa att sidan visas snyggt oavsett skarm.

tjing och lycka till med din shop!

• Sjuttiosjuan

Kanner mig forresten lite nere idag da jag researchat lite om lokalhyra i den staden i England jag vill oppna butik i, kan ju kosta uppemot en halv miljon svenska kronor for en 50kvm lokal om man vill ha basta lage.. Jag pratar inte London nu heller utan att oppna i en mindre stad.

Suck! Frustrerande.. Hur ska nan som inte har en Starbucks eller Top Shop budget ha rad att oppna en butik! Fasen ocksa..

• Pirella

Sjuttiosjuan - Ett ord i vänsterdelen?
    Det är ju där menyn finns. Är det alla orden i menyn som blir avklippta, eller bara ett? I så fall vilket?
    Blir loggan också avklippt?

Gaah! Jag som är så dålig på hemsidemekande...
    Kanske rent av finns någon här som har någon idé om vad som kan vara felet?

• Sjuttiosjuan

Det ar ordet Kopinformation som blir avklippt..
    Halva ordet goms bakom brodtexten.

Har tyvarr ingen aning om hur det kan fixas..

• Pirella

Men, vad lustigt...
    Är ordet avklippt redan från början (vad du än klickar på), eller händer det när du klickar på "Köpinformation"?

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6