• Anonym (sökerska?)

Söker bekräftelse från andra män

För att göra en lång historia kort:
    Jag och min pojkvän har haft det lite upp och ner på sistonde.
    Det gick väldigt mycket ner ett tag, jag gjorde slut, kysste en annan kille, min pojkvän insåg hur mycket jag betydde för honom och jag insåg detsamma så vi bestämde oss för att försöka igen.

Allt blev superbra! Vi pratade oftare än på länge, och om allt!
    (Vi har distans och han jobbar sent så det blir inte alltid att vi kan höras)

Men så kommer vi tillbaka till samma fas som innan det att vi (läs jag) gjorde slut. Vi hörs sällan... jag blir osäker på hans känslor för mig... och i samma veva osäker på mina känslor för honom. Är han värd allt?
    Problemet är att jag trivs så himla bra ihop med honom när vi ses.. men avskyr att vara ifrån honom. Och det blir mer av det senast nämnda.

Så... när jag varit ute med vänner på sistonde, eller varit på någon fest, har jag varje gång på sistonde fått uppmärksamhet från någon trevlig kille. Vad händer? Jag blir svag! Jag faller för uppmärksamheten och att bara få höra att personen i fråga gillar mitt yttre och även hur jag är.
    Jag har inte varit otrogen i den bemärkelsen att jag har hoppat i säng med någon... men har pussat (inget hångel) andra killar. Är rädd att jag en gång blir så svag så jag gör mer.

Låter kanske dumt att man är rädd för sina egna val, men jag vet inte hur jag ska beskriva det annars.

Vad ska man göra?
    Sluta att gå ut?
    Tror inte att min pojkvän ens skulle förstå hur jag tänker om jag försökte förklara utan han skulle bara se det som att jag är slampig eller något sånt.

Vet inte vad jag ville med tråden egentligen... mest skriva av mig själv förmodar jag.

• Svar på tråden Söker bekräftelse från andra män
  • Anonym

Jag tror att du är lite osäker på dig själv och vill känna att du duger som du är. Det kan vara svårt med distansförhållanden och man kanske inte får den uppmärksamhet och den bekräftelse som man behöver.Jag tror att du skulle behöva en ordentlig "självförtroendeknuff" om du ska kunna leva i distansförhållande. Försök att hitta på saker som du vet att du är duktig på så du kan få bekräftelse från annat håll en just från killar. Kanske är du jätte duktig på boxning  Lycka till!

• Anonym (sökerska?)

*ler* Tack! Boxning kanske man skulle pröva ja?
    Har börjat träna mycket på gym på sistonde faktiskt. Känns som om man släpper allt då för en stund. Är duktig på spinning faktiskt *skrattar* Får väl gå in mer helhjärtat i det kanske.

Men det är fruktansvärt segt när det kan gå några dagar utan att man hör ett ord ifrån killen... inte ens ett sms.
    Jag trodde att jag hade fått honom att förstå hur jag känner... men jag vet inte.

Till helgen ska vi åka iväg, bara han och jag i hela tre dagar. Får hoppas på att man kan få en nykick då.

Tack för svaret förresten
    Behövde det. Nu kan jag nog sova gott.
    Kram!

• Anonym

Ha det så mysigt. Kram på dig med!! LYCKA TILL!!

• Anonym (Been there)

Hej TS!

Jag känner verkligen igen det där! Var tillsammans med en underbar kille i 6,5 år. För ca 2 år sedan föll jag för frestelsen och var otrogen. Fick ofta uppmärksamhet från killar, och självklart tyckte jag om det. Det slutade med att jag blev småkär i en annan kille som jag trodde skulle ge mig det min pojkvän inte kunde. Men den andra killen visade sig vara ett riktigt svin. Han smittade mig dessutom med klamydia...
    Jag får skylla mig själv helt och hållet.
    Trodde att gräset var grönare på andra sidan, men så var verkligen inte fallet!
    Min kille fick aldrig veta något (eftersom vi inte hade haft sex på minst ett halvår innan, så behövde jag inte berätta. Så jag lät bli.
    Men nu, 2 år senare har han lämnat mig, även om han inte vet något om otroheten. Han älskade mig inte längre sa han. Men jag tror såklart att han har anat något hela tiden.

Så jag har ett råd: Fundera över varför du vill vara med någon annan. Är det något du saknar hos din kille? Isåfall, om du verkligen älskar honom men ändå inte är nöjd, försök förstå att ingen är perfekt. Man kan inte få allt i ett förhållande. Och gräset är verkligen inte grönare hos grannen....

Hoppas allt löser sig för dig! Lycka till!!

• Anonym (bekräftad)

så kan jag oxå vara när jag går ut, jag älskar att bli uppvaktad av andra män! Höra att jag ser bra ut osv. Men det räcker så, jag älskar min sambo. Det som kanske kan vara ett problem för er är väl just distansen i erat förhållande. Personligen tror inte JAG på att såna relationer håller, men för en del kanske det gör det.
    Du ska ju absolut inte sluta gå ut!!! Roa dig om du vill det, men du kanske ska ta dig en funderare... Vill du satsa på ditt förhållande på riktigt, el inte? Nu vet jag ju inte hur gammal du är, om du har jobb och/el möjligheten att flytta osv.

• Anonym (sökerska?)

Tack för era svar!
    Ja, jag tror absolut att det är distansen som gör sitt till. Man får ju inte dagligen den där uppskattningen som man (i allafall jag) behöver.

Been there: ja, jag kan finna saker jag saknar hos min kille, såsom gemensamma vänner, bekräftelse varje dag m.m. Men en del dagar spelar inte de där saker något roll... de dagar som vi ses med andra ord.

Bekräftad: Det känns svårt att veta hur man skulle kunna satsa på vårt förhållande mer just nu... just med tanke på distansen.
    Vi är båda 22, har varit tillsammans i 4 år nu. Han har nyss fått fast jobb och jag läser på högskolan med två år kvar... skulle kunna flytta till mitten så vi båda får pendla (5mil i så fall), men ingen av oss skulle känna oss hemma där.
    Vet inte riktigt hur man ska göra för att satsa mer? Hur gör man liksom?

Tack igen! Kram!

Svar på tråden Söker bekräftelse från andra män