• hemlis

Orangefärgat urin??????

Hej!

Jag har den senaste veckan haft väldigt stark färg på urinet, när jag tittar ner i toan så är det alldeles oranget/rostfärgat.
    Har inte sett det förrut.

Jag har haft magsjuka i veckan och tänkte att det kan bero på lite vätskebrist, men nu det gått några dagar och det borde jag inte ha längre.

Ibland ser det ut som vanligt, ljusgult och ibland sådär mörkt.
    Om jag häller i mig massa vatten blir det ljusare, men jag kan ju inte springa och dricka bara för det.

Har lämnat in urinprov idag för säkerthets skull.

Är i v 32.

Nån mer som har upplevt samma sak?

• Svar på tråden Orangefärgat urin??????
  • Millimina

Det låter som att det antingen är för koncentrerat, att du borde försöka dricka mer, eller som att du äter något.. morot eller karotén?

• MrsNelson

det blir mörkare ju mer koncentrerat det är! Jag tror du behöver dricka mer!

• miniliten

tror som dom andra du behöver dricka mera fick jag som råd av min bm då jag var gravid förra gången o hade som dej alldeles orange kiss. så drick drick drick =)

• Sofiejonslars

Säger som innan att du troligtvis behöver dricka mer.
    Sen är ju urinen mörkare och mer koncentrerad på morgonen till exempel...

• Svinto78

Du måste ju dricka mer!  När man druckit dåligt så är det mörkt, och tvärtom!

~¤~ Mammas hjärta Felicia 060213 och miraklet i magen med bf 071001~¤~
  • hemlis

Igår drack jag mycket medvetet för att se om det försvann och det gjorde det.
    Men när jag var magsjuk så försökte jag drick men kissade inte så mycket.
    Jag brukar fösöka dricka eftersom jag har lätt att få UVI, men jag har nog kommit av mig lite med drickande, ska göra som ni säger

Men när man tex jobbar eller är ute på massa saker, så glömmer man lätt och så vill man inte springa på toa hela tiden.

Tack alla för svaren!

• obelix

Är det koncenterat är det så, du behöver alltså dricka mera än vad du gör....

• Pumie

drick mycket så ska du se att det ändrar färg. dricker du mycke kaffe??

• hemlis

Nej, kaffe har jag inte druckit sista veckan, efter magsjukan, annars dricker jag ca 2 koppar per dag.
    Jag har inte ens ätit mina järntabletter.

Men en sak som slog mig var om det är Proviva blåbärssoppan, har inte druckit mycket av den.

Svar på tråden Orangefärgat urin??????