Inlägg från: junibarn76 |Visa alla inlägg
  • junibarn76

Läpp/gomspalt

Jag har en mamma som har läppspalt och nu är jag själv gravid med mitt första barn. Jag vet att läpp/gomspalt kan vara ärftligt.

Nu vänder jag mig till er som har barn med läpp/gomspalt och undrar när ni fick reda på det?

Såg man det på rutin-UL eller var det först vid födseln?

Är det något som ni kunnat härleda till ärftlighet eller inte?

Jag vet soma sagt inte om mitt barn har detta men var på UL i förrgår och funderade efteråt om det är något BM kan se då. Jag är i vecka 20 nu.

• Svar på tråden Läpp/gomspalt
  • junibarn76

Tack så mycket
    Jag har varit där tidigare och läst men jag funderade på om det fanns fler som har barn med läpp/gomspalt.

• junibarn76

Mollymajs > Tack för svaret! Jadå jag vet att det inte är någon fara med läppspalt, på min mamma syns det inte ens värst mycket. Vi ska på 3D UL i vecka 28 så jag får väl se då. Kände bara att det skulle vara skönt att veta och vara beredd på.

• junibarn76

Gsson6 > Tack Det låter ju som att risken är rätt liten då.

Aleakim > Ja vi ska faktiskt få gå på ett UL till om två veckor. Inte för att kolla just det utan för att de glömde spela in det förra på dvd. Därför får vi ett till som bonus

Sen så ska vi ju på 3D ultraljud om 8 veckor och då lär det synas.

Tack för era svar!

• junibarn76

Kittel > Tack! Jag ser verkligen fram emot 3D ultraljudet. Det ska bli väldigt häftigt och allt kommer säkert se normalt ut.

• junibarn76

oj...det varkar vara mer komplicerat än vad jag trodde. oavsett vad så antar jag att jag inte kan förbereda mig mer än att nu gå på ett extra UL och sen göra ett 3D UL i vecka 28.

Det är ju trots allt inte något farligt tillstånd för bebisen

Svar på tråden Läpp/gomspalt