hur mk pengar får man i aktivitetsersättning?
ngn som vet?
ngn som vet?
Menar du aktivitetsersättning när du deltar i en åtgärd via Arbetsförmedlingen? Om det är det du menar så kan du läsa mer om det här:
http://www.ams.se/admin/Documents/faktablad/akts.pdf
Aktivitetsersättning har ingen koppling till åtgärder i arbetsförmedligen men aktivitetsstöd har
Aktivitetsersättning har ingen koppling till åtgärder i arbetsförmedligen men aktivitetsstöd har
ngn som vet hur mk pengar man får?
Oj så många dt kom :S
5000-6000 TROR jag
det beror på hur gammal du är bland annat, ju äldre du är desto mer pengar....jag är 23, går in på mitt 24e år och jag får 5800 efter skatt på aktivitetsersättning, och som sweety säger så har det inget att göra med att man ska på åtgärder från arbetsförmedlingen...
Du kan se och räkna ut hur mycket du får i ersättning på försäkringskassans hemsida...
jag är 27 år och får 5400kr.... varför får jag mindre men är äldre?
Men är det inte som A-kassa beroende på hur mycket man jobbat? Har för mej det men är inte hundra... Så finns det nån lägstanivå, kanske är den ni får som får ut midre?
Beror ju på vad du haft för inkomst före....man får 80 % av den
Jag jobbade ofta 6dagar i veckan innan jag blev sjuk, men jag fick mycket dåligt betalt...
var på försäkringskassans sida kan man räkna ut hur mycket man får? hittar inte....
Vad är det för skillnad på aktivitetsstöd och aktivitetsersättning?
Eller rättare sagt, vad är aktivitetsersättning?
aktivitetsstöd är lika mycket som man har i a-kassa, har man ingen a-kassa finns det ett grundbelopp på 223 kr/dag före skatt.
aktivitetsersättning vet jag inte om det är samma sak??
oj, ursäkta, nu är jag mer påläst. Det är stor skillnad mellan aktivitettsstöd och aktivitetsersättning tydligen. Man måste ha nån form av nedsättning av arbetsförmågan för att ha aktivitetsersättning...
Det bästa är nog att vända sig till förärkingskassan, så du får ett svar som gäller för just dig i just din situation. Om du inte vill ringa kan du säkert skicka ett mail.
Lycka till
jag har aktivitetsersättning men kan inte förklara redigt vad det innebär.
Tycker själv att det är krångligt...
Men det är väl bara att du ringer till Försäkringskassans kundtjänst och kollar upp hur mycket du får, sen borde du fått ett beslut hemskickat där det står hur mycket du får.