Inlägg från: Severus |Visa alla inlägg
  • Severus
    Leaaa skrev 2007-05-10 18:51:06 följande:
    varför hittar inte vår bvc den när hon söker i sin dator, har frågat om att få den utskriven då det går åt en hel del...förmån? vad ska man göra då?
    Om den är med förmån så räknas hela kostanden i högkostnadsskyddet, dvs man kan få den gratis till sist, om man har betalt tillräckligt mycket under en period.
  • Severus

Konstigt att de inte skriver ut den.
    Locobase LPL kräm finns i pumpflaska på 490 ml

Sedan finns det en uppsjö av t ex Karbamid i Locobase osv

• Severus
    Leaaa skrev 2007-05-10 19:14:08 följande:
    ja, det tycker jag också...hon hittade den helt enkelt inte i sin dator...har frågat på apoteket och fått samma svar att den inte finns...hur ska jag få tag på den...
    Om det är leverantörsproblem mm kan jag inte svara på. Ibland utgår varor, ibland är de restnoterade. Jag kan inte se det från min dator hemifrån, tyvärr.
    Vore jag på jobbet skulle jag kunns kika.
  • Severus
    Leaaa skrev 2007-05-10 19:26:23 följande:
    ska försöka få min bvc å forska i det lite mer...det kanske bara är vissa apotek som tar hem denna?!
    Vi tar hem allt utifrån efterfrågan, om det finns att få tag i.
    Vissa saker utgår med jämna mellanrum. Då kan vi inget göra.
  • Severus
    Anksan skrev 2007-05-10 20:01:34 följande:
    ehm, nog inga problem att få locobase lpl kräm. Men det är mjölksyra i den. Det är väl inte samma som den vanliga locobasen?? eller?såg att någon nämnde krämer med karbamid...de svider och går sällan till barn. Inte för att jag vet hur liten sonen är :) Testat miniderm? Den skrivs ju ofta till småttingar...
    Karbamid fick mina från ca 3-4 års ålder.
    När de var yngre så fick de annat "snällare"
  • Severus

Är på jobbet just nu.
    Kikade i vårat lager och vi har 2 st LOCOBASE LPL KRÄM  med pump, dvs 490 g burk.
    Kostar 266:- på recept, går inte att köpa i handköp(dvs utan recept)
    Så nog går den att få tag på, om man vill (till sköterskan ämnat)

• Severus
    Leaaa skrev 2007-05-12 15:57:23 följande:
    Å var bor du severus? Ska tjata på min bvc...*vill ha*
    Jobbar på Ekerö
Svar på tråden Locobase kräm