• Hannah74

Någon oförklarigt barnlös som blivit gravid genom IVF/FET?

Börjar bli så himla orolig att det ska vara nåt genetiskt fel på äggen eller nåt som gör att man inte blir gravid.

De flesta jag läser om som lyckas har något dokumenterat fel (tex endo eller fel på spermierna mm) och då känns det mer "naturligt" att om man hjälper till då och överbygger felen så lyckas det. Men om dte inte är nåt fel??

Behöver höra att det lyckas ändå, när man är oförklarligt barnlös.

Vågar man hoppas?
  • Svar på tråden Någon oförklarigt barnlös som blivit gravid genom IVF/FET?
  • LillaDrake

Ojdå vi är jätte många! Hela sidorna är fulla av oförklarligt barnlösa so mgenomgår behandlingar av olika slag. Själv har jag har två barn sen flera år tillbaka men inte lyckats denna gången trots att vi försökt i nästan tre år. Har gått igenom alla undersökningar och inga fel kan hittas och äggen är fina osv. Men nu genom IVF är jag gravid. Så helt klart ska du hoppas det kommer säker att fungera jätte bra!!!Glad

• Hannah74

Åh, vad skönt att höra.
    Tycker som sagt att det mest är dem med "fel" på som lyckas.
    Sen blev jag lite uppskrämd när en ivfläkare sa till mej att är man oförklarligt så kan det var generna i äggen/spermierna som spökar och då är det svårt att hitta ett bra, om det finns något.

Grattis till graviditeten

Vågar man hoppas?
  • mads80

Hej!
    Här är en till... och vi har alltid haft toppen embryon. Inget fel på någon av oss, vi har försökt i 4 år, 1 ET 3 FET + 5 inseminationer, men nu efter vår andra ET är jag gravid! Min läkare sa att ungefär var 7 embryo kan bli en graviditet rent statistikt. Hon sa att vissa har mer tur än andra, ungefär som att singla slant. Jag var helt övertygad om att jag aldrig skulle bli gravid och tror nog inte riktigt på det fortfarande,blir nog lugnare när vi gjort vårt första ul och man har sett att allt är ok.
    Lycka till!

• Fredrika Bremer

Hanna, har också tänkt som du att det säkert är sämre odds om man är oförklarligt barnlös. Men min läkare säger att det inte är så!

Svar på tråden Någon oförklarigt barnlös som blivit gravid genom IVF/FET?