• Mimmie

Kejsarsnitt på Östra sjukhuset?

Ska snittas nästa vecka på Östra Sjukhuset, Göteborg.
    Har hört så mycket om att pappan inte får stanna kvar över natten nu för tiden.
    Vad har du som nyligen snittats på Östra för erfarenhet av detta? Och hur fungerar det om jag blir ensam kvar med bebisen över natten? Jag kanske inte hoppar i och ur sängen lätt som en plätt första natten. Förväntas jag inte ta hand om bebisen på natten? Gör personalen det?

Knäppa frågor kanske, men jag har bara erfarenhet av normal förlossning på Mölndal tidigare...
    All info och tips kring detta är väldigt välkommet...

• Svar på tråden Kejsarsnitt på Östra sjukhuset?
  • Mimmie

Nä, det var inte många som visste...
    Ingen???

• tsjostrom

Det beror precis hur mycket folk som ligger inne som pappan får stanna eller inte. De brukar se till första natten.
     Men man ligger ju på avdelning där det är dygnet runt personal som hjälper en.
    Så  bra har dom inte på avdelningen där mammor som haft "lätta" förlossningar som kan ta hand om bäbisen direkt.

• morre

Det finns ju gästsängar i den flesta rum på bb (iaf på avd 310=normalbb) så varför skulle inte pappan kunna ligga i den?

Fast jag snittades inte. Men det fanns snittade mammor på 310

• kottismamma

Som "snittföderska" är du prioriterad att ha din man med dig och även få sova där. Födde på Östra 2004 och jag och min man sov på eget rum i 4 dagar!

• Mimmie

Åh, det låter ju superskönt! Vill gärna ha honom kvar första natten om det går...
    Tack för era svar!

• JagÄlskarAlex

Blev snittad på östra maj 2005 då var det fullt på östra men ja o min sambo var kvar 10 dagar me sonen som hade lunginflammation födde en son 28 april nu o det är inte så att pappan in får stanna fanns massa pappor där så var inte orolig östra har nästan bara enkelrum o där finns extra sängar eller iaf en madrass för killen att sova på.. Lycka till!

Svar på tråden Kejsarsnitt på Östra sjukhuset?