9 månader,inga tänder?!
Min dotter är 9 månader och inga tänder varken syns eller känns.....Hur lång tid kan det ta innan tänderna kommer?Jag börjar nästan bli lite orolig...
Min dotter är 9 månader och inga tänder varken syns eller känns.....Hur lång tid kan det ta innan tänderna kommer?Jag börjar nästan bli lite orolig...
Ingen fara! Min dotter fick sin första för inte så länge sen, hon blir 10 månader nästa vecka.
Vår BVC sköterska sa att allt mellan 0-12 månader är normalt för att få första tanden :)
va sa de på bvc då?
kan gå upp till 1 år.
vissa föda t.om med tänder, så de är så olika. men de kommer
å ingen fara. Vår son fick sina första tänder vid 10 månader, nu när han är 13 månader har han 8 tänder, på två veckor ploppade dessa ut.
Vår son fyller 1 år på måndag o först NU ha han två tänder som håller på att spricka igenom.
Ju senare de får tänder ju bättre är deras "riktiga" tänder
Japp, har också hört att ju senare de får tänderna, desto bättre kvalité är det på dem.
minnapinna
Jag fick mina tänder väldigt sent o än så länge ha jag inte haft ett enda hål o jag är snart 21 år gammal
Mika86:Jaha,det hade jag ingen aning om...Då får jag hoppas att det tar ett tag till innan dem kommer:)
Ja va glad att de inte kommit tidigt iaf, gör nog ont när de biter i bröstvårtan, ajaj
Här e det tvärtom, Nova är snart ett och har 10 tänder !Fyra uppe fyra nere och två kindtänder !
lillen e 8,5 månader och inget syns, men det är som dom andra säger desto senare desto bättre jag är 22 inte ett hål och jag fick tänder vid ett års åldern